De noodzaak is om het bubbelnummer tussen productie en inkoop te nuanceren Door twee stuklijsten aan dezelfde weergave te koppelen of niet.
Zoals ik al eerder in het gesprek zei 3 oplossingen met hun problemen en oplossingen, maar geen van hen brengt alle oplossingen samen.
De enige die haalbaar kan zijn, is om voor elke kamer een gepersonaliseerde notitie te maken en deze zo in een kolom (nomenclatuur) en in een gepersonaliseerde bubbel op te roepen. Maar ook hier dwingt dit je om je handen vuil te maken en dus het risico op terugkerende fouten.
Voor de schermen heb ik deze week geen tijd, ik ga me organiseren
Ik zal een methode moeten schrijven en waarschijnlijk een nep-assemblage moeten doorlopen, zodat ik de oplossingen zal presenteren die we zonder succes hebben beoordeeld.
Het toevoegen van een kolom is de oplossing die waarschijnlijk de enige haalbare zal zijn, in mijn geval kan normaal gesproken leverancier/productreferentie-informatie worden ingevoegd.
Het is op basis van het BE-document dat de methoden en Inkoop werken. Als documenten u in staat stellen snel te lezen, is het identificeren van de elementen een goed voorteken. Daarnaast is er ook de verificatie van de plannen: als je iemand vraagt om een bundel plannen te controleren, als de methode handmatig of automatisch is, zal de verificatie gemakkelijker zijn en zullen de fouten minder zijn. Als de presentatie gedifferentieerd is, is het ook gemakkelijker om informatie te verifiëren of te verkrijgen.
Dit soort problemen is een kans om het bedrijf en de verbindingen tussen de verschillende afdelingen te veranderen. Het is noodzakelijk om er samen over na te denken, om het mogelijke, het onmogelijke te analyseren in de desideratas van elk. En als u een interface moet ontwikkelen die tijd bespaart en non-conformiteiten beperkt, is het allemaal goed. En voor het huidige onderwerp denk ik niet dat het mogelijk is om 2 artikelnummers voor hetzelfde artikel te hebben.
@Le_BiduleWauw, ik merk dat het vaak empirisch is, in REX-modus van geval tot bedrijf, en van geval tot geval. Ik vind het niet leuk, maar zo is het nu eenmaal! Als ik bereid ben om alleen dat te doen en dit soort beleid uit te voeren, dan zal ik het met uw standpunt eens zijn. Op dit moment zie ik dat het totaalbeeld niet bestaat, we bekijken het van geval tot geval. Een systemische implementatie in een bedrijf is een budget!
@Silver_Surfer Nee, het kan geen twee nummeringen hebben (één stuk) In mijn geval wil ik twee soorten nummering op een set hebben (ik heb me slecht uitgedrukt)
Een voor gefabriceerde onderdelen: 1,2,3, enz... De andere voor commerciële munten: 100.101.102, enz.
Met twee nomenclaturen: Eén voor gefabriceerde onderdelen De andere voor commerciële onderdelen
Ik ben erin geslaagd om resultaten te verkrijgen die niet geschikt zijn, om de volgende redenen: Voor: Nummering ok Bubbel ok
Tegen: Te omslachtige methode Handmatige Bubble-applicatie Tekenfout in weergave (functieweergave vanuit een andere positie)
Het doel is om het plan leesbaarder te maken en de elementen van de handel gemakkelijk te isoleren. Maar je moet er wel zeker van zijn dat de elementen in het vliegtuig staan, want de methode is deels handmatig, waarmee ik bijvoorbeeld bubbelen bedoel.
Bij ons wordt het verschil tussen de elementen (of het nu onderdelen of samenstellingen zijn) gewoon gemaakt in de nomenclatuur in de kolom " Leverancier ", als er een naam in deze kolom staat => is het commercieel; anders wordt het gefabriceerd.
Bovendien hebben al onze creaties (vervaardigd) een bestandsnaam die begint met 5 cijfers, terwijl de commerciële elementen allemaal alfabetische waarden hebben (een samenvatting van de aanduiding).
Deze manier van werken is dodelijk gebruikelijk voor elk type software dat in staat is om een stuklijst te publiceren.
Ik werk al heel lang aan SolidWorks, ik heb alles gezien, inderdaad ook de referentiekolom leverancier + leverancier. Maar deze behoefte is niet belachelijk, zelfs niet voor ontwerpers.
Daarna kunnen we het, we kunnen het niet, we doen het niet, we moeten niet koppig zijn. Hoe dan ook, dit soort dingen wordt aan het begin van de zaak gedaan, niet na 9 maanden. Dan met macro's, maar ook weer moet je testen, testen, testen...
Ik werk al een paar maanden aan Inventor en de flexibiliteit op dit soort onderwerpen is verbazingwekkend. Het beheren van de stuklijst in 3D bespaart ons tijd. Je vult alles in, de manier is vrij eenvoudig te begrijpen is tweerichtingsverkeer: het deel vult de nomenclatuur in en de nomenclatuur vult de delen in.
Bedankt voor de samenvatting. Maar als je niet wilt dat een extra kolom verschijnt om een extra " Gefabriceerd / Gekocht " (of ander) attribuut te beheren, persoonlijk, zal ik de vraag op het forum stellen of het niet mogelijk is om per macro automatisch een gedefinieerd aantal lege rijen in de nomenclatuur toe te voegen om een nummer " sprong ".
@coin37coin Je kunt zien dat er twee nomenclaturen zijn (fabricage / handel) Mij wordt gevraagd dit onderscheid te maken.
Het probleem is opnieuw dat het verkregen resultaat afkomstig is van een hack door de functie te kapen " gezien vanuit een andere positie ". En het gevolg van de fouten van de lijn en dus van de tekening.
@Silver_Surfer De toevoeging van lege regels, ik denk dat het een ander probleem zal vormen op de dag dat ik een gefabriceerd onderdeel toevoeg of andersom . Als ik deze macro start, worden er regels toegevoegd zodat mijn commerciële artikelen hun nummering beginnen bij 100, en dan voeg ik een vervaardigd onderdeel toe in een toekomstige revisie, ik moet de macro opnieuw starten.
Het idee in het begin is dat de methode eenvoudig is met de SolidWorks-knoppen en automatisch (zelfs als de macro een klik is). Nu gaan we naar een gasfabriek. Omdat de tijd die aan de test of aan de implementatie van de methoden wordt besteed niet genoeg is, vergeet ik liever, ik heb genoeg werk .
Na verschillende mislukte pogingen hebben we a priori een vrij eenvoudige oplossing gevonden. Ter herinnering: het idee was om het vervaardigde element te scheiden van de commerciële elementen in de nomenclatuur en in de automatische bubbel, dus geassocieerd met het onderdeel in de tekening De werkwijze: Een modelweergave invoegen Een stuklijst invoegen Voeg de bubbel in (voor of na het nummeringsproces, het maakt niet uit) Exporteer de stuklijst naar Excel (klik op de stuklijst, sla op als in .xls formaat). Open de stuklijst in Excel Voer de nummeringsverwerking uit op de nummerkolom De kolom met uw nieuwe nummering gekopieerd, daar naar SolidWorks gekopieerd en in de juiste kolom. Normaal gesproken worden de bubbels automatisch bijgewerkt
Het idee om door Excel te gaan, stelt je in staat om snel een set te verwerken. De oplossing blijft een handmatige oplossing om automatisch in de bubbel te beheren. Het is eigenlijk simpel!!
Sorry als je me eerder had verteld dat ik het niet had gelezen of niet had begrepen in die zin dat ik dacht dat de bubbel niet automatisch was. Bedankt. Aarzel niet om zwaar aan te dringen
We hebben deze oplossing gepland om ons in staat te stellen de nomenclaturen te sorteren. Kopen, produceren, bouten. En we zullen toepassen wat je me hebt uitgelegd en dat ik opnieuw heb uitgelegd op de nummeringskolom. Nogmaals bedankt
Hallo Ik ben zo vrij om in te grijpen om u te waarschuwen voor updates. Onderdelen toevoegen, tafels verschonen (handel/fab), materiaal, hoeveelheid, enz... Ik heb ook veel met de stuklijsten gerommeld, en om ervoor te zorgen dat alles er goed uitziet, impliceert dit een vervelende maar essentiële controle om geen fouten te slepen die aanzienlijke kosten kunnen hebben, evenals een mogelijk verlies van geloofwaardigheid.
" Logischerwijs ", aan onze kant, is de kolom verborgen, zodat deze niet ingrijpt op het niveau van het onderscheid van onderdelen in de nomenclatuur. Ze stellen ons alleen in staat om de elementen te classificeren en te verwerken door ze op te slaan onder de nomenclatuur in Excel-formaat. Dan repatriëren we de nodige kolommen met de nieuwe nummering, voor zover de methode werkt. Waar ik nog een beetje benieuwd naar ben, is wanneer we de nomenclaturen gaan scheiden in 2 winkels & bouten / gefabriceerde onderdelen. Voor het verlies aan geloofwaardigheid denk ik dat, waar ik ook ben, het werk niet meer te doen is, en dat ik het niet hoefde te forceren Maar we zullen proberen het zo goed mogelijk te doen Bedankt voor je feedback en advies