2023 begint met nieuwigheden

Hoi allemaal

Zoals u kunt zien, zijn er veel wijzigingen aangebracht naar aanleiding van uw feedback :star_struck:

• de 2 myCAD "sites": home page + forum zijn eindelijk samengevoegd om slechts één site te geven, yay!
  • Wanneer u vanaf nu wilt terugkeren naar de startpagina, moet u linksboven op het myCAD-logo klikken
  • En klik op de knop "terug" om terug te keren naar de eerste pagina van het forum
  • Linksonder in uw scherm bevindt zich een zwevend menu om de toegang tot de verschillende diensten van het platform te vergemakkelijken. Je kunt het gesloten houden door op het kruisje hieronder te klikken.
  • U kunt ook het laatste CAD- en branchenieuws vinden aan de rechterkant van het forum om verbonden te blijven :wink:

Ik laat je deze nieuwe functies testen en geef me je feedback :slight_smile: . Aarzel niet als je vragen hebt om ze rechtstreeks op deze vraag of via een privébericht te stellen!
Coralie

4 likes

Ik valideer alle wijzigingen, maar ik denk dat de advertentiebanner iets kleiner moet worden verkleind:

Hier neemt het 1/3 van het scherm in beslag en is er bijna geen ruimte meer voor forum posts (bovendien is de marge boven en onder dit beeld ook erg belangrijk, dus zelfs op een groot scherm is er ruimte voor slechts 1,5 posts.
Anders is de fusie zeer welkom!

4 likes

Hallo @sbadenis ,
Bedankt voor je feedback, deze wijziging is goed gepland, het is inderdaad veel te breed, we zijn het eens...

Hoi allemaal

Kleine verandering sinds vandaag: je vindt een " home " knop in de rechterbovenhoek van het forum waarmee je kunt terugkeren naar de startpagina:

Fijne dag :slight_smile:
Coralie

1 like

Jammer dat het niet lief thuis is

NOooooon niet met het hoofd bonzen ... Hoe dan ook, ik ben al ver weg :crazy_face:

2 likes

Ter info, afgezien van de spelling en niet-vertaling, lijkt het erop dat de vraagtekenknop niet meer werkt en dat de XP-punten voor mn op de site al enige tijd niet meer werken (laatste update?)

2 likes

@Coralie

Een kleine afwijking of niet
De eerste regel die in mijn huis op de hoofdpagina verschijnt, komt niet overeen met wat er op het forum zelf staat.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo @sbadenis ,
Aan mijn kant werkt de vraagtekenknop, wat de XP betreft ga ik meekijken met de technische teams! Bedankt voor de info :slight_smile:

Hallo @Zozo_mp ,
Ik heb de kleine gebruikershandleiding die je hebt gemaakt "vastgemaakt aan de bovenkant van de site" zodat iedereen er toegang toe heeft, maar het wordt inderdaad alleen op dit deel van de site weergegeven en niet op het forum, we zullen ernaar kijken!

Voor mij werkt geen vraagteken, zelfs niet voor de andere lijnen van XP.
Firefox 108.0.2 voor meer informatie.
En het werkte goed toen het forum werd gelanceerd.
Misschien andere gebruikers om deze bug te bevestigen of niet?

Dun... Het kan een bug zijn die specifiek is voor uw account, ik wacht op feedback van andere gebruikers, anders kijken we naar uw account!

Hallo Coralie

De twee delen geïntegreerd, maar met een paar kleine trucjes die de splitsing aangeven

Wanneer u op myCAD aankomt, wordt u gevraagd om de acceptatie van cookies te valideren en zodra u op het forum aankomt, wordt u opnieuw hetzelfde gevraagd.
Dat is niet heel gebruikelijk, al is het niet vervelender dan dat :innocent:

Vriendelijke groeten

@sbadenis

Hetzelfde geldt voor mij voor de "minuten besteed aan"

Ook ik gebruik de nieuwste versie van Firefox

Vriendelijke groeten

En voor de " ? ", werkt het voor jou?
image
En voor de anderen?
Ben ik de enige voor wie dit geblokkeerd is?
EDIT: na nog een poging werkt het weer als ik er overheen ga, het laat me de grenzen zien.

Hallo @sbadenis

Voor de vraagtekens, je hebt alleen een sluipend bericht dat alleen wordt weergegeven als je de muisaanwijzer op de ? met de cursor.

Voor de minuten die op de site worden doorgebracht, werkt het nog steeds niet voor mij

Wees voorzichtig met "het plaatsen van een opmerking in een discussie", het werkt alleen als je in een groep zit. Als er een VBA-groep is en er is iemand interactie in die groep, dan moet het werken.
Ik plaatste bijvoorbeeld een opmerking in tuto (wat een groep op zich is) en het gaf me wat XP
Aan de andere kant blijft gevolgd worden door een gebruiker leeg. Misschien word ik door niemand gevolgd :crazy_face:

1 like

Hallo

Ik heb zojuist een functie gevonden die niet zou moeten bestaan

1°) Het is mogelijk om het bericht van een collega aan te passen (gloupss)
2°) de boodschap op het potloodje geeft de datum van wijziging aan, maar niet wie de auteur is. (re-Gloupss)

Wat vinden u en mijn vooraanstaande collega's ervan @Coralie
Persoonlijk vind ik dat je het bericht niet zou moeten kunnen wijzigen als je niet de status van moderator hebt en zelfs in dit geval zijn er grafische regels die moeten worden gerespecteerd zodat de auteur en de andere leden op de hoogte zijn.

Vriendelijke groeten

Inderdaad, het potlood verschijnt op alle berichten!

Hoi allemaal

Inderdaad, alle mensen met de status van moderator kunnen de berichten van andere gebruikers bewerken, maar ik dacht dat er voor elke wijziging een melding zou worden verzonden.
Dus je wilt een melding ontvangen wanneer je bericht is gewijzigd? (geschiedenis van de melding en de auteur?)

Ik denk dat het interessant zou zijn om gewaarschuwd te worden als dat nodig is

Coralie hallo,
Van mijn kant heb ik ook de mogelijkheid om het bericht van een collega aan te passen???.

Ik heb nog steeds informatie over tutorials, die erg oud zijn of zelfs 10 jaar oud, zonder link of bestand, gewoon delen... Laten we eens kijken of ze moeten worden verwijderd... Jammer, want ik was erin geïnteresseerd.
Hier is een screenshot. =>

@+.
AR