Hallo
Ik ben op zoek naar het beheren van samengestelde bestanden via EPDM, Heeft u hiervoor een methode voor bestandsbeheer?
- Moeten de gegenereerde bestanden op dezelfde plaats worden gearchiveerd als de 3D sw
- Moet u een bepaalde workflow aanmaken?
- Een bepaalde gegevenskaart
- ....
Kortom, zijn er valkuilen die u moet vermijden ?
A+
Hallo
Voor mij maakt de locatie niet uit, de datamap kan anders zijn als je specifieke zoekcriteria hebt, de workflow hetzelfde.
Ik zou geneigd zijn te antwoorden dat het vooral afhangt van wat je wilt doen:
- De componist koppelen aan de SW om indexstijgingen te beheren?
- De compositie alleen beheren?
- ...
@+
3 likes
Ik denk dat ik zal doen hoe met de tekeningen ze samenstellen naar de evolutie van de index.
Misschien moet je niet proberen "koppig te zijn" (de aanhalingstekens zijn om het punt te matigen ;-) ) Om de compositie op dezelfde index te houden als de tekening, leert de ervaring dat je snel wordt geleid om de 2 op een andere manier te laten evolueren: als je bijvoorbeeld bewerkingsprocedures uitvoert, kan je tekening goed zijn, maar je kunt feedback krijgen van de redacteur om alleen je procedure aan te passen, dus een hint passage over de Componist en niet over de tekening.
Tenzij je 2 indexniveaus hebt, mineur en majeur.
En dit geldt ook buiten de EPDM
2 likes
Een korte vraag over je werkwijze onder componist:
Gebruikt u .smg (all encompassed) of .smgProj (exploded geometries, views, scenes en xml) bestanden?
Voor bestandslokalisatie heeft dit invloed op veel dingen.
Gezien de link tussen Composer-geometrie en SolidWorks-geometrie, is het namelijk logisch om het .smgGeom-bestand in een map dicht bij de .slm-bron te bewaren.
Aan de andere kant hoeft het .smgProj- of .smgXml-"publicatie"-bestand niet speciaal met SolidWorks-geometrie te zijn. Dit bestand kan zich in een map "Marketing" of "After-sales service" bevinden in een parallelle boomstructuur en zijn eigen workflows en indexsets volgen.
In een marketing- of aftersalesafdeling zijn de validaties of evoluties van technische documenten of instructies immers vaak minder terugkerend dan de evoluties van de SolidWorks-geometrie door het ontwerpbureau. De indices zullen dus zeer snel uiteenlopen, maar dat maakt niet uit zolang het .smgGeom-bestand min of meer up-to-date blijft met de evolutie van de SolidWorks-geometrie.
Ik zal geïnteresseerd zijn in uw methodologie kennen wanneer deze goed op zijn plaats is. inderdaad, ik heb zelf geen EPDM, maar ik ben erg geïnteresseerd in het gedrag van Composer-bestanden in EPDM in het geval dat we evolueren naar dit technische gegevensbeheersysteem. In het bijzonder om te weten wat er gebeurt met de verbindingen tussen .smgProj en .smgGeom en anderen in het geval dat deze laatste worden verplaatst...
Dus alvast bedankt voor je feedback.
Vriendelijke groeten
3 likes