3DEXPERIENCE WORLD - Top Tien Lijst 2025

Ik sta mezelf (weer) toe... aangezien ik (nog) niets heb gezien op dit platform of het forum.

Aan het begin van het jaar vond 3DEXPERIENCE WORLD (23 tot 26 februari voor het jaar 2025) plaats in het land van Uncle Sam met de oprichting van een Top Tien-lijst met door gebruikers gewenste verbeteringen in SolidWorks-producten.

De link naar de 3DSwym-community:
image

Het werkt volgens het principe van "  copy right @Maclane I think".

Nogmaals, ik heb behoorlijk wat water gegeven (niet-uitputtende lijst!):

SPR 769752 - Mogelijkheid om bepaalde tekenbladen in te stellen die moeten worden overgeslagen in de totale telling van vellen en exports
→ Sommige tekeningen kunnen bladen bevatten die alleen worden gebruikt voor interne referentie en die niet aan klanten/fabrikanten, enz. mogen worden verstrekt. De aanwezigheid van dit blad heeft echter invloed op het totale aantal pagina's en kan verwarrend zijn als de ontvanger denkt dat er een blad ontbreekt. De mogelijkheid om een blad uit te sluiten van de totale telling en het optioneel standaard uit te sluiten van de lijst met bladen die als pdf moeten worden geëxporteerd, zou dit probleem vermijden. De huidige oplossing is het verbreken van de parametrische link voor het weergeven van het totale aantal pagina's, wat niet ideaal is tijdens de productie.

Flexibele componenten: Gebruik een definitieassembly waarvan de gegevens die nodig zijn voor de reconstructie worden opgeslagen in het document van de component als een flexibele referentiemap (vergelijkbaar met Smart Components)

→Op dit moment worden flexibele componenten gebouwd als onderdeel van een assemblage. Als deze assemblage helaas groot is, moet deze assemblage worden heropend wanneer er wijzigingen nodig zijn, of moet er een nieuwe assemblage worden gemaakt en externe referenties opnieuw worden toegewezen. Ik geef toe dat het mogelijk is om het onderdeel in een zo eenvoudig mogelijke assemblage te bouwen en het vervolgens te verwijderen, maar in dit geval vereist de wijziging een herbouwcontext, of het nu een tijdelijke assemblage is of een daadwerkelijke assemblage voor validatie. Het idee dat ik indien, is om dezelfde workflow te gebruiken als die voor de slimme component, en een eenvoudige assemblage te maken waarvan de gegevens die nodig zijn voor de reconstructie worden opgeslagen in het document van de component als een flexibele referentiemap, en een vergelijkbare opdracht "Bewerken in definitieassemblage" te gebruiken wanneer wijzigingen nodig zijn. In bedrijven waar mensen zich toeleggen op het maken van standaardcomponenten (inclusief flexibele componenten zoals veren, balgen, enz.), kan dit voordelig zijn.

Slimme component als "ingebracht onderdeel" in een ruimte: "Slimme functies" bruikbaar/operationeel
→ Ik zou graag de slimme functies van het ene onderdeel willen kunnen gebruiken wanneer het in een andere kamer wordt geplaatst, wat me tijd bespaart en fouten bij het opnieuw invoeren of constructiefouten beperkt. *
Voorbeeld: een gelaste constructie met te lassen plaatwerk en moeren. Momenteel gebruik ik ofwel een bibliotheekfunctie waarmee ik het gat en de vorm van de moer kan genereren, maar me vraagt om de informatie in de eigenschappen van het element in te voeren, of ik gebruik de functie "Deel invoegen", waarmee ik de eigenschappen van mijn moer kan overbrengen en ophalen (beschrijving, materiaal, referentie, enz.) maar vraagt me om het gat te maken. Als de moer slimme functies zou bevatten die ik zou kunnen gebruiken wanneer ik hem in een andere kamer zou plaatsen, zou ik heel blij zijn.

" Coating/Processing " object in de FeatureManager-structuur

*→ Maak een FeatureManager-boomstructuur (en de bijbehorende database) die lijkt op een materiaal, maar voor behandelingen/coatings die, net als het uiterlijk, kunnen worden aangebracht op het niveau van het oppervlak, de behuizing of het hele onderdeel. Wanneer het op lichaamsniveau wordt aangebracht, verschijnt hetzelfde object onder het lichaam, evenals het materiaal. Wanneer deze wordt toegepast op een zijde of een groep zijden, zorgt u voor een boomstructuur die is toegewezen aan benoemde entiteiten (zijde en randen), zodat hetzelfde bekledings-/verwerkingsobject onder een benoemd vlak kan worden weergegeven. (het kan in dit geval voordelig zijn om een groep gezichten te benoemen...)

Specifieke map voor benoemde entiteiten (vlakken en randen) in de FeatureManager-structuur

→ Voeg een nieuwe FeatureManager-boommap toe die is gewijd aan benoemde entiteiten (gezicht en randen), zodat gebruikers in één oogopslag kunnen zien of benoemde entiteiten in een ruimte bestaan. Momenteel moet de gebruiker met de rechtermuisknop op de onderdeelnaam bovenaan de FeatureManager-ontwerpboom klikken om te zien of er benoemde entiteiten zijn

eDrawings: Optie om de locatie van het gtol.sym-bestand in te stellen om hetzelfde te gebruiken als SolidWorks
→ Als u het gtol.sym-sym-sym-bestand aanpast, worden deze symbolen niet weergegeven wanneer u een tekening met uw aangepaste symbolen opent met eDrawings, omdat eDrawings standaard een eigen symbooldefinitiebestand gebruikt. Een registerbewerking is vereist om de locatie van het gtol.sym-bestand dat door eDrawings wordt gebruikt, te wijzigen om hetzelfde gtol.sym-bestand te gebruiken als SolidWorks. De mogelijkheid om deze locatie in te stellen vanuit de eDrawings-opties zou zeer op prijs worden gesteld, omdat het veel gemakkelijker zou zijn dan het bewerken van het register!

Functionaliteit voor het invoegen van onderdelen: Mogelijkheid om het onderdeelmateriaal uit het bronbestand toe te passen op de hoofdtekst van het afgeleide onderdeel

→Meestal brengen we materiaal aan op het onderdeel, niet op het lichaam. Daarom kunnen we bij het invoegen van een onderdeel in een ander onderdeel het materiaal momenteel niet overdragen, behalve op onderdeelniveau in het afgeleide deel. Ik zou echter graag in staat zijn om het materiaal van het bronbestandsgedeelte toe te passen op de body die in het afgeleide deel is gemaakt.

Herhalingsfunctie: mogelijkheid om een functie EN een lichaam in dezelfde herhalende functie te herhalen

Toegang tot de materialendatabase zonder SolidWorks en een onderdeeldocument te hoeven openen
→ Zorg voor een onafhankelijke toepassing, zoals de Toolbox-instellingen, om toegang te krijgen tot de Materials DB voor weergave/toevoegen/bewerken.

Material Database Interface: Mogelijkheid om een bestand (.pdf, .doc, enz.) aan een materiaal te koppelen/toe te voegen

→ Verbetering van de interface van de materiaaldatabase met de mogelijkheid om documenten zoals technische en veiligheidsinformatiebladen, REACH en andere certificaten op te sommen en te koppelen.
Ik wil niet dat het document wordt opgeslagen in het onderdeelbestand. Wat ik precies wil, is de mogelijkheid om de documenten die verband houden met een bepaald materiaal in de database op te sommen, ongeacht waar die documenten zijn opgeslagen op een server of in pdm, met de mogelijkheid om die documenten te openen door te dubbelklikken op de overeenkomstige regel.

Afschuiningsoptie om de bovenkant te behouden

Kartelende prestaties
→ Een functie toegevoegd die vergelijkbaar is met de draadweergave om een kartelweergave op een oppervlak toe te passen: wijziging van het uiterlijk en de legenda in overeenstemming met ISO 13444 die in de tekening kan worden hersteld.

Linkse schroefdraad
→ Er is een selectievakje toegevoegd in de Drill Wizard - Tap Hole om het getapte gat te markeren met draad aan de linkerkant. In tekeningen, boorannotaties vertaalt dit zich in de toevoeging van de -LH zoals de norm vereist.

Aanpasbare kleurcodering van modelafmetingen en tekeningen onafhankelijk

FeatureManager omgekeerde boom: laatste bewerking bovenaan.
→ Er is een systeemoptie toegevoegd om de functiebeheerstructuur om te keren, zodat het laatst gemaakte element bovenaan de boom verschijnt (d.w.z. direct na de oorsprong). De herstelbalk moet dan naar boven worden bewogen en de blokkeerbalk vanaf de onderkant. Het doel is om de nieuwste functies dicht bij de basisplannen, de herkomst- en favorietenmap, enz. te houden, en te voorkomen dat de gebruiker continu naar beneden en vervolgens omhoog en omlaag moet scrollen.

Kleurparameter voor componenten die zijn uitgesloten van de stuklijst
→ Envelopcomponenten hebben momenteel een specifieke kleur- en transparantiestatus in de kleurinstellingen van de systeemopties. Het zou op prijs worden gesteld om dezelfde parameters te hebben voor componenten die zijn uitgesloten van de stuklijst.

Tekening: Voeg de afmeting van de baanlengte in met bevestigingslijnen die de baan afbakenen wanneer het geen lus is

image
→ De padlengte voegt slechts één bijlageregel en één noot toe, die de locatie van de padeindpunten niet definieert wanneer het pad geen lus is.

Dialoogvenster Massa-eigenschap: Dichtheid overschrijven
→ De mogelijkheid toegevoegd om de dichtheid van het materiaal te overschrijven in het dialoogvenster Massa-eigenschappen overschrijven. In het geval van onderdelen die in context zijn ontworpen en vereenvoudigd zijn om weer te geven, zoals een spiraalpijp, moet de massa momenteel handmatig worden herschreven telkens wanneer er een ontwerpwijziging wordt aangebracht die van invloed is op de geometrie en lengte van de buis. De mogelijkheid om de dichtheid te vervangen, zou het mogelijk maken om de massa automatisch opnieuw te berekenen en de noodzaak te vermijden om een specifiek materiaal te creëren dat echt niet ideaal is als oplossing.

Importeren van vectorafbeeldingen (.svg, .eps, enz.)
→ Importeer .svg, .eps en andere vectorafbeeldingsbestanden rechtstreeks als schetsen. Vaak moeten ingenieurs hun bedrijfslogo of andere afbeelding opnemen in onderdelenbestanden. Dit kan echter moeilijk zijn als u alleen vectorafbeeldingen van uw logo heeft. Momenteel is SOLIDWORKS niet in staat om .svg, .eps en andere afbeeldingsbestanden rechtstreeks als schetsen te importeren of als schetsafbeeldingen of emblemen te gebruiken. De huidige oplossing is om vectorbewerkingssoftware van derden te gebruiken om de vectorafbeelding om te zetten in een .dxf-bestand, dat SOLIDWORKS kan importeren als schetsentiteiten.

5 likes

Je gaat eindigen als een bèta-tester met zoveel feedback :wink:

2 likes

Ik ben inderdaad een van de bèta-testers met toegang tot de SolidWorks Release Preview :sweat_smile:
Met alle bugs eindigen we door het opnieuw opstarten van de applicatie (of zelfs het opnieuw opstarten van de machine), meer bèta dan tester, vrees ik... :crazy_face:

3 likes

Tching-tching ... subs voor Maclane (Copyright verplicht) :yum:

Bedankt voor de herinnering aan de top tien lijsten, het is waar dat we de neiging hebben om er niet over na te denken.
Aan de andere kant is hun platform " 3dswym " zo niet gebruiksvriendelijk... :face_vomiting:
Dus bedankt voor de snelkoppelingen...
Ik zal toevoegen (in de context van de verzoeken die in dit forum worden gedaan):

Implementeer de functie Verbergen/Tonen in assemblages

ISO 25178 implementeren

Tool voor het maken van geometrische tolerantiesymbolen beschikbaar in het palet Dimensies

Meerdere vensters in één sessie
image

2 likes

Er zijn nog veel meer (zeer) goede ideeën. Naar mijn mening is het de moeite waard om eens een kijkje te nemen...
Momenteel kunnen er geen ideeën meer worden ingediend voor de Top Tien Lijst, die zich nu in de stemfase bevindt tot 7 februari.

1 like