Hallo
Bij het gebruik van een gepositioneerde schets zijn er verschillende opties voor het kiezen van de oorsprong (impliciet, deeloorsprong, punt pa-projectie en andere...)
Ik begrijp deze verschillen goed, behalve de eerste twee (impliciet en oorsprong van het stuk).
Heb je verklarende elementen bij deze 2 keuzes?
Een klein voorbeeld van deze twee keuzes zou voor mij erg nuttig zijn (ik doe een klein telefoontje naar Franck).
Dank u voor uw hulp.
Tot gauw
Hallo
Ik denk dat ik kan antwoorden
Voor "Onderdeeloorsprong" zal het schetscoördinatensysteem een projectie zijn van het onderdeelcoördinatensysteem in de schets.
Impliciet is handig in gevallen waarin uw schetsondersteuning geen plan is. Bijvoorbeeld, als je ondersteuning bestaat uit 2 kruisende lijnen (ik weet niet waar het voor is, maar we kunnen het). Uw schetscoördinatensysteem wordt gemaakt op het snijpunt van de lijnen.
Persoonlijk gebruik ik alleen plannen en ik kon je niet veel meer helpen met dit probleem
Hallo
Wanneer u een gepositioneerde schets maakt met onderdeeloorsprong, hebben de H- en V-assen als oorsprong een geprojecteerd punt van de onderdeeloorsprong
Want impliciet zal je oorsprong liggen op de plaats waar je zult klikken om je vlak te selecteren en je assen zullen evenwijdig zijn aan die van het deel
Hallo
Impliciet : De oorsprong van het schetscoördinatensysteem komt overeen met de projectie op de schetsdrager van de onderdeeloorsprong (normaal) naar de eerder geselecteerde schetsdrager .
Oorsprong van deel : Hiermee kunt u hetzelfde gedrag afdwingen als (impliciet) bij het selecteren van 2 rechte lijnen of een vlak van een coördinatensysteem als schetsondersteuning.
Ik heb een illustratievideo bijgevoegd
@ m.jeanpierre
Ben ik geïnteresseerd in de manipulatie ? (waar je naartoe gaat om te klikken, werkt het niet)
"Impliciet zal je oorsprong liggen op de plaats waar je zult klikken om je vliegtuig te selecteren en je assen zullen evenwijdig zijn aan die van de kamer"
ep-implicite.mp4
1 like