Hallo
Ik ga mezelf waarschijnlijk herhalen, maar het verhaal van de multi-core is niet per se de kern van het probleem, als ik het zo durf te zeggen.
Als je multi-cores wilt gebruiken, betekent dit dat je parallel moet kunnen rekenen en dat is helemaal niet triviaal. Omdat de winst groter moet zijn dan een seconde om significant te zijn. En om een enorme parallel te trekken als je de berekening van elk kenmerk wilt opsplitsen en alles wilt samenvoegen om het eindresultaat te produceren, is kafkaësk.
Het probleem is dat meer dan 80% van de code erg oud is: zelfs als ze waarschijnlijk moesten herstellen om de code te decomprimeren.
Parallel computing is zeer complex en wordt onbeheersbaar op ASM's die een beetje overvloedig zijn.
Het is interessant om te zien dat er in de 2019-versie een zeer duidelijke verbetering is in de weergaveprestaties omdat ze delen van de code hebben geoptimaliseerd of herschreven om optimaal te profiteren van de grafische kaart (ook onderbenut in het ontwerp).
Het is waarschijnlijk dat het delen van de code zal herschrijven, omdat er sinds ten minste 2010 veel kleine stukjes multi-cores zijn (vooral bij het opstarten).
De echte vraag is deze! Wat is de zorg van SW ? Nou, het is simpel, kijk maar naar het totale aanbod.
Allereerst: grote accounts of ETI's die zich de verschillende modules (die erg duur zijn) kunnen veroorloven. Kleine KMO's, kleine KMO's, enz... Ook al vertegenwoordigen ze zeker een aanzienlijk deel van hun omzet is niet hun kerndoel, aangezien het basisaanbod (zonder simulatie, optimalisatie, enz... past heel goed en in het beste geval nemen mensen PDM ernaast.
Maar kijk eens hoe samenwerken in je eigen bedrijf gebeurt, vooral als je PDM hebt, het zal je informeren waar de echte bronnen van productiviteit zijn, sorry, we moeten nu zeggen wat je wendbaar maakt (hihihihihi).
Ten tweede : B-to-B-samenwerking in alle opzichten (en soms zelfs als het geen zin heeft). Productiviteit zou worden bereikt in een vereenvoudigde uitwisseling tussen partners en klant-leveranciers, maar we stuiten al snel op de heterogeniteit van software en communicatiemiddelen. Hoe vaak gebruikt u een beveiligd intranet bij uw klanten en leveranciers?
Ten derde SW bereidt zich voor op het verdwijnen van papier, waarvan de eerste slachtoffers papieren Europarlementariërs zijn. In de luchtvaart (en in de auto-industrie, die ik niet zo goed ken) gebruiken ze al veel tablets of grote touchscreens in plaats van 2D-plannen, en 3D vereenvoudigt naar mijn mening veel en vermindert het aantal vragen tussen partners aanzienlijk.
We kunnen het zien op dit forum waar een eenvoudige 3D-tekening die bij ons is ingediend, door iedereen met grote relevantie wordt begrepen. Dit zou minder het geval zijn bij 2D met lagen of algemene EP-leden.
Ze willen dichter bij de uitwisselingsfilosofie van CATIA of andere grote software van dit type komen.
Denk aan de hoop die we hadden met de SW-software die had gefantaseerd over een volledig herschreven en super geoptimaliseerde code (waarvan ik de naam ben vergeten en waar we niets meer over horen) en die uiteindelijk eigenlijk alleen wordt gebruikt voor pre-design, maar vooral niet om ons dagelijks werk te doen.
Goed! Ik ben niet ver van mijn pensioen, dus het is waarschijnlijk dat de enige PRO die ik zal kennen, die van onze hele gemeenschap zal zijn en alle geweldige mensen die we daar niet ontmoeten.
Vriendelijke groeten