Goedenavond
Ik zou graag willen weten waar "Volgens de standaard", die standaard verschijnt in de lijst met drop-down lagen voor.
Bedankt
calque_selon_la_norme.jpg
Goedenavond
Ik zou graag willen weten waar "Volgens de standaard", die standaard verschijnt in de lijst met drop-down lagen voor.
Bedankt
Goedenavond Alain
Zou het niet zijn zoals de "defpoint" -laag op Autocad?
Een standaard speciale laag met ASME Y.14.41-2003
Dat is alles wat ik kon vinden.....
Groeten nyko
Dat is een hele goede vraag
en ik ben benieuwd naar de antwoorden die komen ;-))
@+.........
In je opties vul je de trimstandaard in die je gebruikt, standaard lijkt het mij dat het de ISO-norm is die in Solidworks wordt ingevuld.
Hiermee kunt u alle tekenparameters aanpassen, zoals bubbels, lijnstijlen enz. enz...
Bekijk je opties wanneer je een tekening opent (zie screenshot)
In de opties "documenteigenschap" kunt u de lagen van alle grafische objecten configureren: dimensionering (lineair, hoekig, enz.), verwijzingen, ballonnen, notities, enz. (waar er de mogelijkheid is om een laag te kiezen).
Door "volgens standaard" te gebruiken, kan het object direct in de configuratielaag worden geplaatst zonder dat u handmatig van laag hoeft te wisselen. In mijn voorbeeld wordt de lineaire dimensie op de dimensielaag geplaatst en wordt de referentie op de referentielaag geplaatst.
In feite is de naam slecht gekozen. Naar mijn mening is het niet "volgens de norm" dat gezegd had moeten worden, maar "volgens de configuratie".
Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk was :)