Hallo
Als ik naar beneden scroll in mijn lijst met lagen, heb ik de optie " Als standaard " niet meer aangeboden.
Ik wilde weten of er een oplossing was om dat laatste weer te laten verschijnen.
Wat ik momenteel heb:
Bij voorbaat dank
Hallo
Als ik naar beneden scroll in mijn lijst met lagen, heb ik de optie " Als standaard " niet meer aangeboden.
Ik wilde weten of er een oplossing was om dat laatste weer te laten verschijnen.
Wat ik momenteel heb:
Bij voorbaat dank
Allereerst welkom op het SW en Visiativ Designers and Users Forum.
Ik weet zeker dat we u kunnen antwoorden, gezien het hoge niveau van onze deskundige collega's, het enige probleem is dat we in augustus zijn en de meeste bedrijven gesloten zijn en onze collega's op vakantie zijn.
Misschien moeten we nog even geduld hebben!
Vriendelijke groeten
Hallo v.vidal,
Misschien heb ik dit dat zou kunnen helpen...=>Lagen - 2020 - SOLIDWORKS Help
en misschien is dat =>
Hallo A.R,
Ik heb mijn lagen al aangepast zoals in de onderstaande afbeelding:
De laag " Als standaard " is normaal gesproken de standaard, net als de " Geen " laag.
Hoi @v.vidal , welkom op het forum,
Van mijn kant heb ik de -volgens de norm- in mijn lijst onder SW2022.
Heb je je algemene kledingstandaard gecontroleerd? (in: Documenteigenschappen / Wrapping Standard)
Nicolaas
Ik heb net een deel van de oplossing gevonden, maar het lost mijn probleem maar half op:
Ik heb nog steeds niet de " Als Standaard " laag als ik een afmeting maak. Het wordt echter weergegeven in het menu " Laag".
Hallo
Als ik me niet vergis, lijkt het mij dat de laag "Volgens de norm" nooit aan de zijkanten heeft bestaan.
In dit geval ben ik hetzelfde. Het verschijnt alleen in de lagenlijst.
Nicolaas
Zo ja, is het mogelijk om ervoor te zorgen dat wanneer ik rib, dat er een laag wordt aangebracht?
Ook al heb ik een laag toegepast in de documenteigenschappen, wanneer ik een dimensionering uitvoer, volgt de laag niet, ik heb bijvoorbeeld de " Bubble " -laag die wordt gebruikt en de " Dimensionering " als parameter.
Ik verwees naar het volgende forum, maar tevergeefs:
Ik heb dit onderwerp herlezen, maar na testen op SW2022 wordt het systematisch op geen geplaatst in plaats van op de gekozen laag.
Dus ofwel een probleem in mijn modellen, of een bug.
Als dat niet lukt, activeert u de basislaag waarop u de afmetingen wilt weergeven.
Momenteel doe ik het handmatig.
De oorsprong van deze fouten kan liggen in het moment dat ik mijn basiskaarten heb gemaakt.
Ik zal proberen ze nog een keer te maken
Hallo @v.vidal,
Ik hoop dat ik je probleem heb begrepen:
Als u dubbelklikt op het werkblad en de laag "volgens standaard" toepast, bevinden alle elementen die u daarna plaatst zich in de laag die in de documenteigenschap is gedefinieerd.
Anders, als u een andere laag selecteert, zoals "Geen" of "Afmeting", zullen alle objecten die u daarna invoert niet meer zijn volgens wat u hebt opgegeven in de documentinstellingen, maar "op de laag "Geen" of "Afmeting".
Wanneer u vervolgens een element selecteert (bijvoorbeeld een dimensie), heeft u de mogelijkheid om er een bepaalde laag op toe te passen via de Feature Manager. Deze actie is handmatig en zou naar mijn mening voor een uitzondering moeten dienen.
voorbeeld:
je wilt een referentie op een onderdeel laten graveren ==> je voegt tekst toe via het notitiegereedschap (dus de standaardlaag is de laag die is gedefinieerd in de documentinstellingen, laten we zeggen "Annotatie"), maar voor deze uitzondering kun je de notitie op de laag "Graveren" instellen via de functiemanager.
Hallo @twathle,
De dubbelklik werkt prima!
Op dit moment doe ik wat u in de paragrafen 2 en 3 aangeeft.
Als ik dubbelklik op het vel, wordt de omtrek van het vel roze, en het werkt inderdaad. Is er geen manier om te voorkomen dat je dubbel klikt op het blad? Om het automatisch te maken?
Hallo @v.vidal
Blij om het te horen!
Dus om ervoor te zorgen dat het standaard is bij de volgende foto's die je maakt, moet je je plansjabloon op deze manier instellen.
Het werkt alleen op de plannen die u maakt op basis van het sjabloon, als u een oud plan wijzigt, werkt het helaas niet.
Hallo
Snelle vraag: waar wordt de laag "Volgens de norm" voor gebruikt?
We hebben het niet standaard geactiveerd, maar we kunnen het wel doen met de beschreven manips.
Ik antwoord mezelf: zie het beste antwoord van A wat overeenkomt met "Volgens de norm" in de lagen - SW - #6 door Rim-b