Sinds enige tijd krijg ik bij het openen van mijn bestanden de volgende waarschuwing:
Solidworks DLL kan niet worden geladen: GdtAnalysisSupport.dll
Na verschillende opeenvolgende verwijderingen van het bericht, heb ik eindelijk toegang tot mijn tekening.
Daarnaast merk ik het heimelijk en achtereenvolgens openen op van de recente tekeningen van onderdelen die betrekking hebben op de assemblage tijdens het openen.
Aan de andere kant, wanneer de assemblage open is (de verrassing van vandaag), zijn sommige functies (bijv. lineaire herhaling) ontoegankelijk.
Solidworks bevriest of geeft toegang tot functies (extrusie, uitsparing, herhaling, afschuining etc...)wanneer aan de voorwaarden voor de uitvoering van de functie is voldaan.
Het is duidelijk wanneer je wilt extruderen en de schets niet compatibel is
Ik concentreer me niet op herhaling, en ik weet dat we deze functie niet gebruiken in het stadium van het stuk, maar wat mij zorgen baart, ik open een assemblage die geen gebreken heeft, ik heb geen ander onderdeel of assemblage openstaan, en ik zie dat als ik de herhaling van een deel van mijn assemblage wil oefenen, Ik heb geen toegang tot deze functie, in de drop-down zijn sommige functies bevroren: extrusie, shell, lineaire herhaling
Als ik het eens ben met de extrusie en de schaal, ben ik het niet eens met de herhaling
Aan de andere kant, als ik terugkom op de praktijk van de herhaling, heb ik nooit enige inconsistentie gehad tussen het aantal herhaalde stukken en de hoeveelheid die op de nomenclatuur werd aangekondigd.
Ik dacht altijd dat herhaling het gewicht van het tekenen verlichtte, wat me tot deze praktijk leidde.
Alleen met symmetrische componenten ben ik op mijn hoede.
Het is normaal... Dit zijn functies die van toepassing zijn op een onderdeel en niet in een assembly, tenzij je het onderdeel in de assembly bewerkt... Het enige dat in een assemblage werkt, is het verwijderen van materiaal omdat het in verschillende kamers kan worden gedeeld...
Heb je geprobeerd de software te repareren??? Door te doen:
Configuratiescherm\Alle Configuratieschermen\Programma's en onderdelen, klik vervolgens met de rechtermuisknop op solidworks en wijzig en repareer vervolgens de individuele installatie (op deze computer)
Als u de menu's Tekst invoegen doorloopt, heeft u dan toegang tot de functies die u interesseren?
Ik heb de indruk dat je je pictogrammen hebt geconfigureerd en dat je de functies van de onderdeelmodus in de montagemodus hebt gezet....
Ik heb het waarschijnlijk mis, want je zou dit probleem al heel lang hebben gehad, maar als je dit ooit onlangs hebt gedaan, kan het een verklaring zijn.
Probeer dus te zien of alles in orde is door door het menu Invoegen te gaan of door de tabbladen Weergave/werkbalk/ weer te geven en controleer opdrachtbeheer om te zien of de pictogrammen hier actief zijn.