Hallo
We proberen tevergeefs Solidworks PDM te gebruiken voor externe toegang via VPN.
Welke controles zijn nodig om de redenen voor deze storing te bevestigen?
Ter informatie: wanneer we via VPN zijn verbonden met het netwerk dat de PDM-server host, wordt de client-pc op een ander netwerk gedeclareerd.
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.
Vriendelijke groeten
Hallo
Ik denk dat de vraag niet langer relevant is, maar voor de goede orde: ik werk telewerk, maak verbinding met VPN op het netwerk van mijn bedrijf en werk normaal met PDM. Wij maken gebruik van GlobalProtect.
Naar mijn mening is het probleem niet de VPN, maar het feit dat er twee netwerken zijn...
Succes!
Fijne dag
Afhankelijk van de VPN's en de architectuur van het netwerk kunnen er problemen zijn.
We hebben databases gerepliceerd tussen 2 sites. Onze VPN staat niet toe dat u verbinding maakt met de replica van A's archief dat zich in netwerk B bevindt. De archiefserver en de SQL-server moeten zich op hetzelfde lokale netwerk bevinden om de VPN te laten werken.
Als je SQL-server 10000 km verderop is, is het niet geweldig om Solidworks-bestanden van zo'n externe server te laden/archiveren (het werkt, maar je hebt geen haast).
We hebben dus 2 VPN-servers (één voor elk, afhankelijk van de basis waarmee je verbinding wilt maken).