Ik heb dit sjabloon bijgewerkt, maar het weigert mij bij te werken.
Onder het voorwendsel dat ik de rechten niet heb.
Ik zit in single-user en dit bestand part.prtdot is alleen-lezen
Ik heb ook een PART GARPA.prtdot gemaakt en er is weer geen manier om het op dezelfde plaats te plaatsen als het part.prtdot dat oorspronkelijk door SW werd beheerd. Als gevolg hiervan biedt hij me bij het maken van een nieuw onderdeel niet de twee mogelijke modellen aan (die voor SW en die voor het bedrijf.
U hebt begrepen hoe u de part.prtdot kunt bijwerken (hetzelfde voor ASM en MEP).
Omdat dit functies zijn waar ik nooit in geïnteresseerd ben, weet ik niet meer hoe ik het moet doen. :-) :-) Daarnaast ben ik sinds dit jaar niet meer in onderhoud dus geen toegang tot de hotline.
Om uw probleem te beantwoorden, moet u de gewenste sw-bestanden opslaan als punt in de juiste zoekmap in de "standaardsjablonen" -opties, en u zult de lijst met uw getroffen bestanden hebben die naar de juiste plaats voor uw puntbestanden moet wijzen, dus ook u zult uw update van uw punt hebben.
Nou, het is me gelukt om een garpa.prtdot te maken in dezelfde map als de part.prtdot, maar door het te doen vanuit de WIndows-bestandsbeheerder die me vertelde dat ik beheerdersrechten moest hebben, maar ik moest gewoon ja zeggen om het te laten werken. (Ik moet standaard in admin-mod zijn onder W10)
Ik heb een nieuw onderdeel geopend en het stelt voor dat ik part.prtdot of Garpa.prtdot in de expertmodus gebruik.
Nadat ik Garpa.prtdot had gekozen, moest ik het onderdeel maken met de parameters die ik had gewijzigd.
Dus voordat ik het sjabloon voor de MEP of de ASM wijzig, wil ik dit probleem van het admin-recht oplossen, maar onder SW in plaats van de doe-het-zelf-manoeuvre uit te voeren.
Ik heb nog een ander probleem, maar ik vertel het je later ;-)
Heb je geprobeerd Solidwork te starten in de beheerdersmodus (klik met de rechtermuisknop op SolidWorks en voer vervolgens uit als beheerder), als je niet de optie hebt, moet je naar je installatiemap gaan en rechtstreeks in de applicatie kijken (niet de snelkoppeling)
In plaats van te sleutelen aan specifieke (en dus beschermde) Windows/SW-mappen, geef ik er de voorkeur aan om mappen te maken op een bekende, gemakkelijk toegankelijke (niet onderaan een boom) en "opslabare" plek.
Omdat ik zowel versies als clients moet beheren, heb ik een boom zoals deze: - ZW 2017 - Klant 1 - Klant 2 -... -kleuren + 1 kleur voor de klant -Materiaal + 1 klant materialen + 2 materialen voor klanten - Gelaste constructieprofielen - ZW 2018 - Klant 35 -klant... -kleuren + 35 kleuren voor klanten -Materiaal + 35 materialen voor klanten + 50 materialen voor klanten - Gelaste constructieprofielen
Aangezien dit alles op een NAS wordt opgeslagen, heb ik op het niveau van de gebruikersmachine een logische schijf voor zaken, een voor de vorige puinhoop, enz
Ik werk vandaag aan het onderwerp van dit bericht. ;-)
@stefbeno Bedankt voor de info, ik zal het zo doen, wat zal voorkomen dat ik in de war raak als ik van versie van SW verander. Ik zou inderdaad graag een oud model willen herstellen en het doet me medelijden omdat het verwijst naar een boomstructuur die niet meer bestaat. Vandaar de interesse om onder andere in de Admin-modus te werken.
Dus vandaag ga ik alles terugnemen en de PART-, ASM- en DRW-modellen plaatsen en het eigendomsformulier gebruiken.
Je moet inderdaad in de beheerdersmodus gaan. Bedankt @A.R en @dpsindustriel3 en natuurlijk @yannick.weinig
Aan de andere kant, wat niet triviaal is, maar heel logisch als je de rol van Windows begrijpt.
Voor meer precisie: U moet het doen vanuit Windows en het startmenu. U moet naar SW 2019 gaan, maar in plaats van met de rechtermuisknop te klikken, moet u met de linkermuisknop klikken, waardoor een submenu wordt geopend waar u vervolgens "Als administrator uitvoeren" kunt selecteren.
Van daaruit kun je de sjablonen opslaan waar je maar wilt, ofwel op de standaard SW-locatie, of, zoals heel slim suggereert , @Stefbeno in aparte mappen, dus neutraal ten opzichte van elke nieuwe versie van SW. Ik ga deze methode gebruiken.
Ter vervollediging: - Kies Bestandslocatie openen. - Klik met de rechtermuisknop/tabblad Eigenschappen/compatibiliteit: vink "Als administrator uitvoeren" aan
Het programma wordt dan systematisch in de admin-modus uitgevoerd. Onthoud ook dat SW aanbeveelt om het beveiligingsniveau te verlagen in het paneel "Instellingen voor gebruikersaccountbeheer" (wat vanuit beveiligingsoogpunt een aberratie is)...