Hallo allemaal,
Hier is nog een vraag over materialen in Solidworks.
Ik ben op zoek naar een equivalent van bichromatisch staal - voornamelijk klasse 8.8 - om schroeven te maken.
Heeft iemand aanwijzingen om mij in deze richting te geven? Ik kan alleen gestandaardiseerde aanduidingen vinden zoals 34CrMo4 of E235... Wat is de maat van het materiaal dat ik zoek?
Veel succes met je projecten,
Schpampz
Het hangt ervan af of je er berekeningen mee gaat maken of niet.
Als je geen berekeningen doet (anders dan de massa), neem ik er een (bijna op zijn minst, ik vermijd gewoon de exoten) die ik kopieer en hernoem en eventueel het uiterlijk aanpas.
A priori geen andere berekeningen dan massa, maar je weet maar nooit... als er een equivalent is, zou ik het graag willen vinden of op zijn minst kenmerken van het BI-staal willen hebben om te weten welke de juiste is
Gebichromateerd staal is een normaal staal met een behandeling dus voor mij blijven de mechanische eigenschappen min of meer hetzelfde en blijven het dezelfde materialen.
Zelfs als wat de hete galva betreft, is het waar dat de mechanische eigenschap ervan nog steeds verandert.
Als je denkt dat je ooit wat berekeningen zult doen, moet je een staal nemen waarvan de Re overeenkomt met klasse (http://www.technocalcul.com/FR/resistance_meca_vis.html).
@Sbadenis: Wat is de invloed van galva of bichormatage op de eigenschappen?
1 like
Uit het geheugen vloeit bichromateren op geen enkele manier. Aan de andere kant maakt de thermisch verzinker (450°) het staal iets sterker dan het niet-thermisch verzinkt staal.
Dank u voor uw antwoorden! Ik ga het materiaal in SolidWorks maken en er een bichromaatachtig uiterlijk op aanbrengen. Succes!