Hallo
Ik heb een ontwerp met beperkingen op het gebied van staalkeuze,
Werkende temperatuur: 200°C
Maximale druk: 10 bar,
Bedankt dat je me hebt geholpen, alsjeblieft,
Hallo
Ik heb een ontwerp met beperkingen op het gebied van staalkeuze,
Werkende temperatuur: 200°C
Maximale druk: 10 bar,
Bedankt dat je me hebt geholpen, alsjeblieft,
Hallo
Het hangt allemaal af van de dikte. ;-) En ook de vorm: een cilinder of een gesmede duikfles hebben niet dezelfde weerstanden.
Transformeer de staven in Newton, of beter gezegd in Mega Pascal, en als je dan een S235-staal neemt (basisstaal met een uitstulping), weet je meteen de weerstand per mm².
Er is geen limiet aan hoe het werkt, aangezien staal per definitie statisch is, werkt het niet, maar staal heeft elastische vervormingslimieten.
Merk op dat dit tussen 0 en 300° wordt beschouwd als voorverwarmen in het geval van lassen (bijvoorbeeld onderzeese romp). Bij deze temperaturen verlagen we de elasticiteitscoëfficiënten niet!
Vriendelijke groeten
Dank je wel Zozo_mp
Heeft u een idee over de stalen ̈P235GH?
http://www.intertubi.fr/blog-fr/Une-confrontation-entre-l%E2%80%99acier-S235-et-le-P235GH-plus-performant-.-127.html
U bevindt zich duidelijk in een geval van een drukvat.
P235GH is inderdaad een geschikt staal. (Wereldwijd in Europese standaard, alle PxxxGH's zijn geschikt).
Afhankelijk van de gekozen kwaliteit (de xxx) is het staal min of meer resistent - > dit zal uw wanddikte variëren (te berekenen).
NB: Wees voorzichtig, het veld van drukvaten is volledig gestandaardiseerd en gecontroleerd (behalve voor zeer kleine diameters als u 10b druk heeft). Dat je dit soort vragen stelt, maakt me een beetje bang....