In een van mijn assemblages zou ik graag hoeklassen willen toevoegen (geen eenvoudige lasnaden), maar hier is het ding, de optie is helemaal niet aanwezig.
In mijn vorige assemblages had ik geen problemen, ik had deze optie en ik heb hem meerdere keren gebruikt.
Na onderzoek lijkt het mij dat dit komt omdat mijn "Soldeeromgeving" niet is geactiveerd.
Dus ik zou graag willen weten of dit het is? Of zo niet, wat is de oplossing?
De "hoeklassen van de las" (groen logo dat volumelichamen aangeeft) zijn alleen te vinden op het niveau van een onderdeel, de "lasparels" (geel logo dat alleen een weergave van de naad geeft) zijn te vinden in onderdelen en samenstellingen.
Bij het zoeken naar precies het antwoord op uw probleem, vond ik een ietwat onconventionele oplossing om hoeklassen te verkrijgen en geen lasnaden.
1/ Ik heb elk van mijn gelaste onderdelen gemaakt
2/ Ik heb een onderdeel gemaakt waarin ik elk van de onderdelen waaruit mijn gelaste assemblage bestaat, heb ingevoegd en gepositioneerd volgens de gewenste criteria.
3/ Ik heb het tabblad Gelaste constructies geactiveerd
4/ Hoeklassenad invoegen (toegevoegd in het manuele menu omdat het standaard onzichtbaar is, maar toegankelijk via de drop-down menu's
> voer het type snoer in dat u zelf hebt gekozen
5/ De onderdelen kunnen niet worden gewijzigd in het gelaste deel (afgeleide onderdelen).
maar de interactie van modificatie van een onderdeel blijft behouden in het gelaste onderdeel (verandering van afmetingen, enz. link behouden)
Eigenschappen die in het gelaste onderdeel zijn gemaakt, worden niet overgedragen naar de basisonderdelen.
Het nadeel is dat ik niet heb gevonden hoe ik een stuklijst moet maken voor gelaste onderdelen.