Activeer een licentie op een geactiveerd werkstation

We hebben onlangs een solidwork2016-licentie aangeschaft en deze geïnstalleerd op een werkstation dat de 2014-versie had.

Hij vraagt ons om handmatig te valideren met behulp van het bijgevoegde bestand. Kunt u ons vertellen welke prijsverlagingen moeten volgen?

swactivaterequest_90000098997447426nxncf77_bd867cfdd98b2dbc.txt

Ga hiervoor naar het configuratiescherm.

Klik in "Programma's en onderdelen" op Solidworks en druk op "Bewerken"

Hij zal je om een sleutel vragen. Haal de nieuwe binnen en ga verder.

1 like

Hallo

Als het een computer is die is verbonden met internet, is de beste oplossing om deze via internet te activeren.

Aan de andere kant, als dit niet uw geval is, moet u inderdaad de procedure volgen die wordt beschreven in de bijgevoegde pdf.

activation_et_transfert_de_licence_solidworks.pdf
3 likes

Hallo

Ik denk dat je de 2016 op de 2014 hebt geïnstalleerd? Het kan interferentie veroorzaken. De eenvoudigste manier is om een domme blik te werpen op de instellingen van 2014 als het nog steeds werkt of misschien heb je het al gedaan en het volledig te verwijderen van de 2014 en een volledige installatie uit te voeren vanaf de 2016.

Groetjes Manu

1 like

Eens met @Azrod, in zijn procedure op pagina 6.

In het activeringsvenster hebt u dit bestand gemaakt met de knop Opslaan

U moet uw bestand naar activation@solidworks.com sturen, de activeringsserver, stuurt u een bestand als antwoord op de e-mail, het bestand heet: swactivateresponse_....

U moet dit bestand nemen en in het activeringsvenster op openen klikken.

Alles wordt beschreven aan het einde van pagina 6 van het document van @Azrod

Fijne dag

Mick

3 likes

Er is één ding dat me ontgaat: waarom zou je een 2e licentie installeren op een werkstation dat er al een heeft?

@stefbeno: Zoals ik het begrijp, is dit geen tweede licentie maar de aankoop van een 2016 update voor zijn licentie