Ik hoop dat mensen me kunnen helpen en dat het onderwerp niet al ergens anders open is.
Om mijn verzoek toe te lichten, heb ik een deel (een veer) gemodelleerd dat wordt beheerd door een macro. Wanneer ik mijn bestand open en mijn macro activeer, verschijnt mijn UserForm en kan ik een aantal elementen invullen. Zodra de verschillende elementen zijn ingevuld, valideer ik en wordt mijn document bijgewerkt.
Mijn probleem komt op dit punt, dit bestand heeft verschillende configuraties die overeenkomen met verschillende toestanden van mijn veer (vrije toestand, gecomprimeerde en X-werkposities). Tot op heden heb ik in mijn gebruikersvorm alleen de vrije lengte beheerd. Ik zou graag in staat zijn om andere vakken te maken die overeenkomen met de verschillende staten van mijn rechtsgebied en er dus de juiste waarde aan te koppelen. Idealiter zou het zijn om 3 basistoestanden te hebben (Vrije Lengte, Bloklengte en Werklengte 1). En zodat de waarde die ik in elk veld invoer, aan de juiste configuratie kan worden toegewezen. Tot op heden kan ik de ingevoerde waarden niet koppelen aan een specifieke configuratie.
Als experts van de VBA solidworks al aan dit onderwerp of iets dergelijks hebben gewerkt, ben ik sterk geïnteresseerd in hun hulp.
Als ik uw voorbeeld neem van een veer die in 3 reeds bestaande configuraties is afgenomen, stel ik een macro voor die aan elke configuratie een andere lengte toekent, elk ingevoerd in een tekstvak van de UserForm.
Bedankt voor je hulp, het voldoet precies aan mijn behoefte.
Dus ik probeerde uw voorbeeld te nemen en het in mijn bestaande macro in te voegen. Ik denk dat ik de elementen op de juiste plaatsen heb geïmplanteerd, maar wanneer ik mijn macro uitvoer, krijg ik een foutmelding dat een variabele niet is gedefinieerd. En ik kan er niet achter komen welke het is.
Ook ziet jouw macro er veel eenvoudiger uit dan de mijne, dus ik vraag me af of ik er geen superflow-elementen in heb, of dat ik mijn regels op de juiste plaatsen heb geschreven.
Ik heb mijn werkbestand bij mijn macro gezet. Misschien zal het gemakkelijker zijn voor onze uitwisselingen.
PS: Ik begin in macro, ik kwam bij die ene na veel onderzoek en proeven. Configuratiebeheer is voor mij het volgende niveau ^^.
Het trouwen van macrocodes van verschillende oorsprong is niet altijd gemakkelijk... Een functionele en becommentarieerde versie is bij dit bericht gevoegd.