Grafische lichaamsweergave

Hallo,

Ik kreeg een bestand van een scan. Dit bestand is een .stl of .obj, afhankelijk van de zone. Ik kan het niet in volume openen tijdens het importeren omdat het te zwaar is, en het openen in Surface is voor mij voldoende. Ik heb een paar oppervlakken nagemaakt en probeer ervoor te zorgen dat er geen storing is met mijn ontwerp.
Het probleem ontstaat wanneer ik doorga met het tekenen van mijn assemblages, het grafische lichaam wordt niet weergegeven, ook al geeft het alle context mogelijk.
Heb je een oplossing om het te tonen?

Dank je wel

Hallo en welkom;

We hebben wat meer context nodig:

Welke versie van Solidworks?
Zijn je " grafische bodies" uiteindelijk niet in het Solidworks-formaat? (SLDASM / SLDPRT) Of zijn ze 3D-connect-complementen gebleven, of erger nog met het idee van " envelope "?

Let op: aarzel nooit om screenshots toe te voegen om je problemen in context te plaatsen... (maar ik begrijp dat deze optie nog niet actief is tijdens de eerste berichten).

Hallo,

Dank je wel voor je bericht. Mijn bodygraphics zijn opgeslagen in SLDPRT-formaat. Ik zit op SW2026 SP0 (ik had hetzelfde probleem met SW 2024).
Ik voeg een screenshot van mijn assemblage toe (ik kan niet alles plaatsen voor privacy).
In blauw zijn dit de oppervlakken die ik heb gerecreëerd. Ik kan het niet overal doen, vooral niet op het natuurlijke terrein, maar ik kan in ieder geval de interferentie zien en mijn stukken positioneren.
Aan de andere kant, zodra ik doorga naar de tekening, verdwijnt het grafische lichaam en blijven alleen de oppervlakken die ik heb nagemaakt over. Hierdoor is het onmogelijk voor mijn cliënt om de implantatie of de interferentie te zien.

Wauw!
Ik had dit :sweat_smile: niet verwacht, maar het is interessant en mooi genoeg.
Ik denk dat het probleem meer een hardware-geheugenlimiet (RAM) is, in dit geval maakt Solidworks zijn eigen afwegingen...
Hoe ziet het eruit als je bijvoorbeeld je assembly of tekening opslaat in Edrawing-formaat? Is het veld nog steeds onzichtbaar?

Een relatief vergelijkbaar bericht kan enkele aanwijzingen geven:

Hier zijn de foutmeldingen voor e-tekeningen.
Ik heb ook geprobeerd het op de 3D Experience Drive te uploaden om het met mijn klanten te delen, maar er wordt ook niets weergegeven.

image

Het is geen geheugenprobleem, want de assembly opent in minder dan 30 seconden, terwijl hij 20 keer zo groot is als wat ik je heb laten zien.
Ik werk lokaal aan dit onderwerp.