Weergave van de Ø-afmeting op de as

Hallo

Ik zou graag in staat zijn om mijn diameter dimensie weer te geven met de lijn van bevestiging aan de as van omwenteling, zoals op de bijgevoegde afbeelding (gemaakt op topsolid) is het mogelijk op SW zonder het doorlopen van een handmatige waarde van de afmeting (tot nu toe ben ik aan het kauwen door te dimensioneren als een straal en te vermenigvuldigen met 2 de waarde, en het toevoegen van het teken Ø)

Bedankt

cote_demi-diametre.png

Hallo

U kunt de bijschriftlijn en de maatlijn verbergen door met de rechtermuisknop te klikken.

U krijgt het resultaat op pc

CDLT

cotation.png
5 likes

Dit zijn de menu's die verschijnen wanneer u met de rechtermuisknop op Witness Line en Dimension Line klikt.

cacher_ligne_de_rappel.png
cacher_ligne_de_cote.png
2 likes

Bedankt voor deze tip.

Het enige geval waarin het niet werkt, is wanneer ik mijn twee referenties niet kan hebben om mijn diameterdimensie te creëren (bijvoorbeeld op een niet-symmetrische dwarsdoorsnede) en ik zou rechtstreeks naar de omwentelingsas moeten verwijzen door deze te dwingen in diameter te dimensioneren en niet in straal. Is dat mogelijk?

Bedankt

Via een uit de 3D geïmporteerde afmeting zou het normaal moeten werken.

De schets moet in het vlak van de sectie staan.

1 like

Hallo

"Het enige geval waarin het niet werkt, is wanneer ik mijn twee referenties niet kan hebben om mijn diameterdimensie te creëren (bijvoorbeeld op een niet-symmetrische dwarsdoorsnede) en ik rechtstreeks naar de omwentelingsas zou moeten verwijzen door deze te dwingen in diameter te dimensioneren en niet in straal. Is dat mogelijk?"

Als u een weergave groot genoeg maakt om de volledige diameter te zien en de weergave later verkleint, werkt het. We gebruiken deze truc vooral op detailaanzichten of we hoeven alleen maar de schets van deze detailweergave aan te passen.

3 likes

Hallo

Geïnspireerd door mijn tutorial is het goed te doen.

https://www.lynkoa.com/contenu/comment-coter-une-grande-longueur-dans-une-vue-de-d%C3%A9tail-0

Moge de kracht met je zijn.

5 likes