Nulassen weergeven in een assemblage

Hallo

Op Solidworks 2012 wil ik graag mijn referentie-assen weergeven in mijn assemblages, maar als ik klik op "toon/verberg boomobjecten", kun je niet kiezen of je de assen wel of niet wilt tonen, en ik kan niet vinden waar ik deze optie moet selecteren.

Bedankt.

In het menu Beeld moet u het vinkje bij "alle typen verbergen" uitschakelen

en selecteer assen

axe.png
1 like

Allereerst moet uw referentie-as worden weergegeven. Het verschijnt dan in het groen in de boom. Dan moet je de assen laten zien: Display/Axes. Als je geen toegang hebt tot de laatste optie, schakel dan Alle typen weergeven/verbergen uit.

screenshot442.jpg
2 likes

Ik heb het verkeerd opgegeven, ik wil dat de map met de ref-as in de boom wordt weergegeven. Door het controleren van assen zie ik de map in de boom niet. Wanneer ik een onderdeel maak, verschijnt het, maar wanneer ik een assemblage maak, is het er niet.

Een kleine screenshot alstublieft?

2 likes

Hier is de zeefdruk. In de kamer Axxes_Ref de rugleuning en in de montage niet.

probleme_axe.jpg
1 like

Ik denk niet dat het mogelijk is om zo'n map bovenaan in een assembly weer te geven.

Als het onderdeel in de assemblage zit, heeft het toegang onder het onderdeel (je moet het met de meeste ontwikkelen).

3 likes

Ik begrijp het niet echt: je laat een geheel zien dat jouw deel met de rugleuning niet bevat?!?

Zodra uw onderdeel in de assemblage is geplaatst, moet u naar beneden scrollen in de boom van het onderdeel met de + om deze map te zien. Als u uw map nog steeds niet ziet, klikt u met de rechtermuisknop op de eerste rij van de assembly / Tree View/Show Features (zie afbeelding).

screenshot443.jpg
3 likes

Ik wil niet de assen van mijn onderdeel hebben, maar de referentieassen van mijn assemblage. In sommige assembly's die ik heb opgehaald, verschijnt deze map "Axes_Ref" onder "origin", maar wanneer ik een assembly aanmaak, verschijnt deze niet. Terwijl het verschijnt wanneer ik een stuk maak.

1 like

Het heeft zeker te maken met je modellen. In het onderdeelmodel moet u deze map hebben, en niet in het assemblagemodel (of meer als oudere assemblages deze hebben!).

U moet dus uw assemblagemodel wijzigen om deze map en uw assen opnieuw uit te voeren. Jullie toekomstige assemblages zullen deze elementen bevatten.

3 likes

Eens met Benoit.LF :

De documentsjablonen moeten worden aangepast, zie hier:

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Document_Templates.htm

Of hier:

http://www.youtube.com/watch?v=EzYDGFzLZgM

2 likes

Hallo, als dat is wat ik denk, je hebt een of meer ref-assen in je assemblage gemaakt en je probeert ze in je kamer te vinden! Om dit te doen, moet u, voordat u de ref-pinnen in de assemblage maakt, het betreffende onderdeel bewerken en de assen erin invoegen, waardoor ze naar de assemblage worden gedwongen! En normaal gesproken vinden we ze achteraf!

Off-topic of niet?

1 like

U moet een onderdeel maken dat alleen de referentieassen bevat en vervolgens kunt u het naar wens weergeven, verbergen of bewerken.

Het moet inderdaad een probleem zijn met het plansjabloon, maar in de documenteigenschap kan ik niet vinden hoe ik mijn assen in de boom moet weergeven. Om het even welke ideeën?

De eenvoudigste manier zou zijn om uw model te vergelijken voor assemblages en onderdelen!

1 like

Ik denk dat je ze opnieuw moet maken door Invoegen / Referentiegeometrie / Axes, ze vervolgens in de boom te selecteren en met de rechtermuisknop op "Toevoegen aan nieuwe map" te klikken.

Edit 11:29: Zie afbeelding

screenshot444.jpg
3 likes

In je assemblage maak je nieuwe assen die identiek zijn aan die in het onderdeel en ze verschijnen in de assemblageboom!

2 likes

Sterker nog, je moet je documentsjabloon aanpassen en het is niet terug te vinden in de documenteigenschappen!

Wanneer u een nieuwe assemblage maakt, maakt u uw map en plaatst u de plannen daar, en vervolgens het sjabloon voor het opslaan van subdocumenten:

http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/sldworks/t_creating_a_template.htm

3 likes