Hatch display

Hallo aan jou.

Is het mogelijk om arceringen weer te geven wanneer ik een onderdeel snijd? Ik weet dat het in de tekening mogelijk is.

Ik zou graag willen dat het op een deel  (*.sldprt bestand) te zien is.

Bedankt voor je feedback.

Lucbirus

Hallo, u kunt mogelijk een kleur\uiterlijk op de vlakken van de snede aanbrengen nadat u materiaal hebt verwijderd om de snede te simuleren.

Ik hoop dat het me gelukt is om me verstaanbaar te maken:) 

Kortom, je verwijdert materiaal op de helft van het onderdeel en vervolgens op het oppervlak zodat je een uiterlijk creëert.

Vriendelijke groeten

G.

Ja, ik begreep het, het is inderdaad te doen, maar er is geen manier om dat te hebben zonder deze echte snede te maken?

Helaas denk ik van niet, want behalve het aanbieden van een keuze aan kleuren, zijn er geen andere opties.

Met welk doel zou je dit willen doen??  

Ps: Ik ga een test doen en ik neem contact met je op.

edit: Anders maak je de snede op de tekening en dan zet je de weergave "randen in gearceerde afbeeldingsmodus" in de property manager.

Vriendelijke groeten

capture.jpg
3 likes

Als ik screenshots stuur, zou ik zelfs willen dat de arcering van de sneden verschijnt, zodat de persoon die de foto's ziet , begrijpt dat het een snede is.

Hallo, zoals wat ik deed in de screenshot van mijn vorige bericht!?

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Edit, gezien de complexiteit van de volgende antwoorden, kun je net zo goed de tekening doornemen! Het is uiteindelijk sneller en eenvoudiger! Nou, het is aan jou.

G.

Als je het in de 3D-weergave wilt doen (ik denk dat het is om tijd te besparen zodat je de tekening niet hoeft door te nemen), kun je (lijkt mij) geen arcering plaatsen. Aan de andere kant kun je een kleur plaatsen (en vertel de monteur, in oranje is het de snit!)

En om dit te doen, zeg je in de instellingen om de kleur te behouden en verderop kun je de kleur bewerken.

------------------------------------------------------------

(Ik zag het antwoord hieronder, ik ben het ermee eens dat het werkt, maar het is veel te traag. Op dat moment kun je net zo goed een tekening doornemen...)

2 likes

Hallo Lucbirus, het ideaal voor uw geval zou zijn om de materiaalverwijdering te gebruiken om de snede van uw onderdeel te maken in plaats van te gebruiken in sectie.

Selecteer vervolgens de oppervlakken die je wilt arceren en je maakt een nieuwe schets.

Klik op deze nieuwe schets op gearceerd/vulgebied en selecteer het type arcering dat u wilt valideren.

Ten slotte, zonder de schets in uitvoering te laten, maak je je screenshot en het zou je zoiets als dit moeten geven (zie bijlage).

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen:)

coupe__hachurage.jpg
2 likes

Natuurlijk is het niet de snelste ^^", maar gezien het probleem kan ik alleen op deze manier zien zonder door de tekening te gaan .

2 likes