Stickerafbeeldingen bekijken

Hoi allemaal 

Ik zou graag willen weten of iemand de oplossing heeft gevonden om het probleem van het weergeven van stickerafbeeldingen op te lossen, laat het me uitleggen: 

Wanneer ik een kamer met een sticker open, wordt de stickerafbeelding niet geladen en wordt deze dus niet weergegeven. 

Als ik de sticker ga bewerken, verschijnt er een foutmelding (zie screenshot 1).

Maar de afbeelding die in de decal wijst, zit inderdaad in de map en ik heb de map (op PDM) gekregen.

De enige manier die ik heb gevonden om dit probleem op te lossen, is door SolidWorks te sluiten, de afbeelding te openen (ik denk dat deze ergens in de cache wordt opgeslagen) en vervolgens de hernieuwbare sticker zonder fouten opnieuw te openen ... (Vastleggen 2) 

Maar het is nog steeds echt niet praktisch... Weet iemand van dit probleem en het vinden van een meer permanente oplossing om het op te lossen?  

Ter info, ik werk aan SolidWorks in mappen in PDM en de afbeeldingen van de decals bevinden zich ook in de PDM. 

Bij voorbaat dank voor uw hulp. 

Adrien 

capture_1.jpg
capture_2.jpg

Hallo

De kans is groot dat EPDM niet zo goed overweg kan met stickerbestanden.

anders heeft Solidworks al problemen met onderdeelkoppelingen die naar andere onderdelen verwijzen (het ene onderdeel in het andere invoegen): onder SW2020 Sp3.0 is de parameter Tools/Options/External references/Load referenced documents niet stabiel en springt de hele tijd. U moet het instellen op "alle" of "alleen gewijzigd" om te hopen dat SW het onderdeel correct bijwerkt na het wijzigen van het subonderdeel.

Het is mogelijk dat de decals ook op dit niveau worden beheerd.

3 likes

In de opties kunt u het vakje aanvinken om de stickers op te slaan in het Solidworks-onderdeelbestand.

Dat zou je probleem moeten oplossen ^^

decalques.jpg
3 likes

Bedankt dzwald, ik kende deze functie inderdaad niet, ik zal zien of het werkt. 

Ook denk ik dat ik elke keer een sticker moet maken in plaats van de standaardsticker aan te passen met de link naar een persoonlijke afbeelding. 

Bedankt voor je feedback in ieder geval;) 

1 like