Verborgen lijnen weergeven in de tekening - lijntype

Hallo

Hoe kan het type streken worden gewijzigd?

Ik ben nieuw bij SW en ik vind de weergave van betegelde lijnen (verborgen lijnen) echt verschrikkelijk ...

Lange slagen met lange spaties.

Ik plaats screenshots om mijn punt te illustreren.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Anthony

Hallo

U moet overschakelen naar "Schijnbare verborgen lijnen" in plaats van "Wireframe". Dan heeft de keuze van de kwaliteit invloed op het display.

mep_lignes_cachees.png
1 like

Dank u voor uw snelle antwoord.

Ik ben al in deze "verborgen lijnen schijnbare" modus ...

Maar inderdaad, het resultaat is heel anders dan dat van jou ...

Ik begrijp het niet.

U kunt de systeemopties aan deze kant bekijken

lignes_pointilles.png
1 like

Hallo

Kijk ook in de basisparameters, je weet maar nooit.

Daarna zal ik meer neigen naar een probleem van het schalen van de streepjes (ze zien er super lang uit op je tekening in vergelijking met het deel.)

Kies misschien onder de weergavekeuzes "Hoge kwaliteit" als je dat nog niet hebt gedaan.

1 like

Bedankt voor je reactievermogen!

Ik was goed in gestippelde verborgen randen.

Maar voor de raakranden eronder heb ik gemengde lijnen en koppelteken gezet.

En het 2e tabblad, ik was in schijnbare verborgen lijnen, ik veranderde in verwijderd, maar het veranderde niets...

Ik bevestig de uiteindelijke printscreen. 

Ik sloot gewoon de kamer en de software om te zien of er iets was veranderd, maar niets.

Ik heb inderdaad de indruk dat het een probleem van schaal is, maar ze zijn zwart zoals de zichtbare lijnen en niet grijs.

1 like

Ik heb een nieuwe kamer gemaakt voor het geval ik zou zien, ik heb hetzelfde probleem...

1 like

Hallo

De weergave-instellingen voor de algemene opties zijn alleen van invloed op de 3D. Normaal gesproken, met uitzondering van een bug (welke versie van SW?), wordt het instellen van de weergavestijl op "Verborgen lijnen verwijderd" weergegeven zonder de verborgen randen.

U moet direct in de tekenopties kijken hoe de lijnstijlen zijn ingesteld voor het weergegeven lengteprobleem.

param_lignes.jpg
2 likes

Hallo Cyril,

Dat klopt!

Al mijn instellingen zijn daar slecht, ik weet niet waarom.

Ik heb de nieuwste versie van SW Connected, software die een week geleden is aangeschaft

Kan iemand mij de waarden voor elke regel die ik kopieer alstublieft:)

Bij voorbaat dank!

1 like

Dat is het voor mij (de waarden zijn kleiner, maar ik werk op schaal 1 als het speelt)

In principe hoef je alleen maar je waarden met 10 te verlagen bijvoorbeeld, je zult zien of het bij je past.

1 like

Wees voorzichtig, het zit in de modellen. Wees voorzichtig met het opslaan van het sjabloon (DRWDOT), anders komt het probleem terug. Dit is wat ik standaard in mijn sjablonen heb staan:

Vervolg: A,12

Stippellijn: A,0,25,-0,125

Gemengd en streepjes: A, 1.25, -0.25, 0.25, -0.25, 0.25, -0.25

Gemengd: A, 1.25,-0.25,0.25,-0.25

Gemengd lang: A,6,-0,25,0,25,-0,25

Punt: A,0,-0.125

Gemengd fijn/dik: B,1,25,-0,25,0,25,-0,25

1 like

Ik mis alleen de grijze kleur van de lijnen die ik niet kan vinden of wijzigen ...

Mijn proefstuk aan de linkerkant versus het stuk van iemand anders aan het begin van het gesprek.

Als het voor de streken van de cartridge is, moet je de kleurweergavemodus uitschakelen, het slaat alles op de achtergrond van de kaart in grijs over in het algemeen

@FUZ3D Tenzij ik me vergis, is dit de basisconfiguratie van SW (het lijkt me dat we dit al sinds 2007 in onze modellen slepen). In theorie is het de instelling voor schaal 1, waarna SW zich aanpast aan de schaal zodat deze consistent is.

Maar dan begrijp ik het niet, Cyril, je kleurinstellingen zijn identiek voor zichtbare en verborgen lijnen, net als ik. Maar heb je grijze lijnen op je tekening terwijl ze verborgen zijn, zoals het voorbeeld in mijn laatste bericht?

Nee, ik heb dit probleem niet, alles is in het zwart.

Oh dac, in feite wil ik ze niet zwart, ik wil ze zoals het voorbeeld aan de rechterkant, het is visueel minder verwarrend.

Ik heb een waarde gevonden die best goed bij me past, in ieder geval bedankt voor alles!

Het is belangrijk om te weten dat de systeemopties betrekking hebben op het systeem, dus gemeenschappelijk voor alle documenten, terwijl de eigenschappen van het document specifiek zijn voor het huidige document, dus voor elk nieuw document keren de instellingen terug naar hun standaardwaarde.

Voor de lijnwaarden heb ik dezelfde als FUZ3D, standaardwaarden die ik nooit heb gewijzigd, en ook ik werk altijd op schaal 1.

en voor de Puntlijnen: A,0,-0,125

Voor grijze lijnen wijzigt u eenvoudig de weergavestijl in conceptkwaliteit. (Edit: in feite is het grijs zolang je de opties niet valideert. Daarna moet je de kleur van de "Tekeningen, verborgen randen van het model" veranderen in lichtgrijs.

Cyril heeft de afbeelding al gepost, maar misschien niet erg leesbaar met het formaat van het forum, dus hier is het:

2 likes