Onderdelen weergeven in een MEP

Hallo!

Ik had graag willen weten of het mogelijk is om de weergave van sommige delen in wireframe en andere in stops in gearceerde beeldmodus in een MEP aan te passen?

Het is voor een betere leesbaarheid van mijn tekeningen, ik heb een beetje gekeken en ik kan er niets op vinden...

(Ik hoef niet te suggereren dat ik lagen gebruik om de kleur van de randen te veranderen, ik weet hoe ik het moet doen, maar het is niet wat bij mij zou passen;))

Bedankt!

Cdt

Joss

Hallo

U kunt alles in een gearceerde afbeelding plaatsen en de transparantie wijzigen van de componenten die u minder zichtbaar wilt hebben.

Of wijzig ook het regellettertype voor bepaalde componenten door met de rechtermuisknop in de boom te klikken.

2 likes

Hallo @Joss,

Helaas denk ik niet dat het mogelijk is wat betreft de tekening.

Aan de andere kant is het op 3D-niveau, bijvoorbeeld in een nieuwe weergavestatus, mogelijk om de elementen met verschillende weergaven te kiezen. Dus op tekenniveau, door "randen in gearceerde beeldmodus" te selecteren en deze weergavestatus te selecteren, behoudt het systeem de geselecteerde weergaven.

Ik weet niet zeker of ik duidelijk ben! :)

6 likes

Als het voor de leesbaarheid is, maak dan misschien detailweergaven op 1:1 en zet ze in wireframe en de rest in een gearceerde afbeelding!

1 like

Mijn idee geeft dit :)

De cilinder is van origine rood.

screenshot507.jpg
2 likes

@PL, Het veranderen van transparantie gaat me niet helpen voor wat ik wil doen :-/

@David, ik werk aan een compleet gebouw, de detailaanzichten interesseren me niet echt... Kortom, ik maak een plan voor de implementatie van een luchtruim netwerk in een gebouw in dwarsdoorsnede, ik wil het gebouw in draad zetten en de ventilatiekanalen in kleur zodat ze duidelijk zichtbaar zijn.

@Benoit, ik zal je techniek proberen, ik hou je op de hoogte;)

Om te voltooien, tussen "massieve" elementen in "gearceerde afbeeldingsmodusranden" en transparante wireframe-onderdelen, kunt u elementen in "gearceerde afbeelding" of "gearceerde afbeeldingsmodusranden" met een transparantie plaatsen. Op die manier gebruik je een paar kleuren om te differentiëren.

Door 2 weergaven over elkaar heen te leggen, een die uw gebouw in wireframe bevat en de andere uw assemblage omhuld met een gearceerd beeld met een felle kleur.

Dezelfde schaal, dezelfde naam van het uitzicht, dezelfde positie van de uitzichten in het vliegtuig! Dat is het!

2 likes

Nou, nou,

het is niet precies de weergave die ik had gewild, maar het komt er het dichtst bij in de buurt, bedankt Benoit!

Uw oplossing had @david kunnen werken, maar ik geef toe dat mijn assemblage veel te groot is, er zouden twee problemen zijn: ten eerste zou het moeilijk zijn om onderscheid te maken tussen wat zich boven of onder de kanalen bevindt, en vervolgens, aangezien het ongeveer 5s belasting kost elke keer dat ik een heuvel weghaal, Ik zou waarschijnlijk een week de tijd moeten nemen om 3 foto's vrij te geven als ik begin met het over elkaar heen leggen van uitzichten;p

Hoi @ Joss

zoals sommigen, ja, ik weet het, ik sta erop ;-))

maar ik zal spelen op het uiterlijk en de transparantie van het draadframe

waardoor u uw kanalen beter kunt visualiseren

@+ ;-))

Wat heb je nodig om het perfect te maken?

@gt22, nou ik heb geprobeerd te spelen op transparantie, maar mijn probleem is dat ik een beetje te veel dingen zie in transparantie dus :s en dan bedoelde ik niet wireframe maar verborgen lijnen verwijderd, ik verwarde :(

@Benoit, het ideaal zou zijn dat mijn kanalen achter de balken erboven verdwijnen, daar zie ik eruit alsof het transparant is. Ik weet niet of ik duidelijk ben, maar in principe, als ik een verborgen lijnbalk heb verwijderd, als ik een ander verborgen regelitem heb verwijderd achter, verdwijnt het. Maar als ik een element heb met gearceerde beeldranden erachter, verdwijnen alleen de randen, de kleur blijft. Ik had liever gehad dat de balk het element volledig verbergt.

Joss, het is niet gezegd dat ik alles begreep:) Maar

Wat ik begrijp, je wilt dat de balk op de voorgrond gewoon in zichtbare randen verschijnt (zonder kleuren) en de kanalen erachter verbergt? Als dat het geval is, kunt u de balken in een gearceerde afbeelding met zichtbare randen laten staan en een witte kleur op de assemblage plaatsen. Volg je mij?

Als ik het punt mis, sorry. Misschien een klein beeldje?

Uh... Dus ik weet niet zeker of ik alles heb begrepen. Maar blijkbaar kun je op je tekening voor sommige delen verborgen lijnen laten verschijnen en voor andere verbergen.

Laat het me uitleggen.

U klikt met de rechtermuisknop op de gewenste kamer in uw MEP => tonen/verbergen =>kies uw optie

Daar ga je. Ik hoop dat het nog niet te laat voor je is

cacher_ligne.jpg

Sorry, ik had je bericht nog niet eerder gezien Benoit...
Je begreep wat ik wilde doen, maar ik heb het in het wit geprobeerd, het geeft niet echt wat ik wil, omdat de schaduw me grijstinten geeft... Ik kijk er nog steeds het liefst doorheen. (Ja, ik ben ingewikkeld ^^)

@coin37coin, Ja, ik was bekend met deze functie, maar het komt niet echt overeen met wat ik zoek:(

Cdt

Joss

1 like