Hallo
Is er in de modelboom van een assembly een manier om (kleur, vetgedrukt,...) alle onderdelen weer te geven in " alleen-lezen "?
Nee, dat is niet mogelijk.
De enige manier zou zijn om een macro te gebruiken om bijvoorbeeld een lijst te krijgen, maar geen manier die specifiek is voor SW.
Hallo
Uit nieuwsgierigheid, wat is het doel achter deze vraag?
@coin37coin , ik kan me voorstellen dat het is om gemakkelijk en snel de delen te herkennen die schriftelijk zijn geblokkeerd.
Anders kunt u ze openen, wijzigen en niet merken dat het alleen-lezen was voordat u het opsloeg of dat Sw u vertelt dat het bestand alleen-lezen is. (En het is inderdaad best vervelend)
Geen mogelijkheid om het uiterlijk van een lijn in de boom van een assemblage te veranderen (vet, kleur...)
Hallo @Pascal_BOIS
Er kan een spoor zijn met de geavanceerde selectietool.
Ik geloof dat er met SW2024 meer optie is
zoals " selecteer alles wat is uitgesloten van de nomenclatuur "
Het enige wat u hoeft te doen is hopen dat een filter aan uw behoeften voldoet.
Inderdaad, @twathle het is mogelijk sinds de sw2023-versie via de geavanceerde selectie.
En het is mogelijk om het rechtsboven als favoriet op te slaan voor snelle toegang achteraf.
De SW-pagina gewijd aan deze selectie:
https://help.solidworks.com/2023/french/SolidWorks/sldworks/t_defining_search_criteria_advanced.htm
sorry @sbadenis maar dit bestaat ook voor Solidworks 2022 (en waarschijnlijk ook eerder) ... Beslist brengt de 2023-versie niet veel.
Dit proces staat echter alleen de selectie toe van componenten waarvan de bestanden alleen-lezen zijn, het staat u niet toe om de weergave van de ontwerpboom (TreeManager) permanent te wijzigen.
@Désolé @Maclane ik te laat ben, ben ik overgestapt van 2020 naar 2023 (ongeveer 1 jaar geleden) en in 2020 bestond het niet.
En ja inderdaad, het is een selectie, want het wijzigen van de weergave in de ontwerpboom zoals hierboven uitgelegd is niet mogelijk.
Inderdaad, maar het is genoeg om te kleuren en snel te bekijken in de grafische ruimte