Een updatevenster weergeven bij het uitvoeren van acties op de PDM-kluis

Hallo, ik heb een bericht in de vorm van een venster dat verschijnt wanneer ik optreed.
Acties met betrekking tot de PDM-kluis:

Het lijkt mij dat het op hetzelfde moment arriveerde als de SW 2024 SP2-update.
Ik begrijp niet waarom dit bericht verschijnt en vooral ik weet niet of het kan worden uitgeschakeld.
Dus ik ben op zoek naar verklaringen.
Bij voorbaat dank.

1 like

Hallo

Het vertelt u alleen dat het de nieuwste versie (of versies) van het bestand of de bestanden laadt.
Het is mogelijk dat een PDM-update iets heeft veranderd of het is ook mogelijk dat u gewend bent iets te doen op bestanden waarvan u al de laatste versie op uw computer heeft staan en dat u uitzonderlijk gedwongen bent hetzelfde te doen op delen die door iemand anders zijn gewijzigd (vandaar de ' get latest ' waar u zich zorgen over maakt, maar die normaal zou zijn)

Hallo
Bedankt voor het antwoord, maar ik denk niet dat dat de reden is, dit venster verschijnt zelfs als ik een eenvoudige bestandszoekopdracht uitvoer, zonder solidworks geladen. het enige dat is veranderd, is een update van SW2024 SP1 naar SP2.

Hallo

Misschien een wijziging in uw instellingen bij het overschakelen van de ene SP naar de andere. U zou in de groeps- of gebruikersinstellingen (afhankelijk van hoe u bent geconfigureerd) moeten zien of deze instelling niet is ingeschakeld:

Anders is er naar mijn mening ook een bug sinds 2022 waardoor de kluis systematisch probeert de tekeningen te krijgen die zijn gekoppeld aan een onderdeelbestand dat erin zou worden gebruikt (ouder-kindrelatie wanneer we over het algemeen in de andere richting laden).
Ik heb bijvoorbeeld een prt-bestand dat wordt gebruikt in tekeningaanzichten, en sinds 2022, zodra ik een tekening probeer te krijgen die dit bestand bevat, zal de kluis systematisch alle plannen (en hun inhoud) laden die dit deel lokaal gebruiken. eigenlijk voor een 100MB + asm eindig ik met honderden GB geladen (totaal nutteloos zonder de downloadtijd mee te tellen).

1 like

Bedankt, de opties zijn inderdaad aangevinkt, ik ga deactiveren, de server opnieuw opstarten om te zien of deze mijn problemen oplost.

Normaal gesproken is het niet nodig om de server opnieuw op te starten, het wordt rechtstreeks op de profielen toegepast.

Ik heb de boodschap minder vaak maar het is nog steeds aanwezig nadat ik alles heb uitgeschakeld. Aan de andere kant wordt het zeker verklaard door het feit dat ik mijn lokale cache heb gewist om met iets gezonds te vertrekken en dat ik alle bestanden heb opgehaald om de kluis te herstellen.
Ik wacht om te zien wat er na verloop van tijd gebeurt en als het probleem aanhoudt, zal ik een ticket doornemen.
Bedankt.

1 like

Hallo, nu krijg ik ook het bericht zodra ik aanraak of een applicatie Windows Verkenner aanroept, zonder in PDM of in Solidworks te zijn.
Onbegrijpelijk...

Zou het kunnen komen door een beschadigde PDM-installatie?

Goedenavond

Onder 2020 SP5.0 hebben we ook van tijd tot tijd EPDM-berichten op directory's die niets met elkaar te maken hebben.
Aangezien EPDM een overlay/modificatie is van de Windows Verkenner, is het niet zo verwonderlijk dat het min of meer bugs veroorzaakt. Dit punt is niet erg blokkerend voor ons (ook al is het vervelend om pop-ups te hebben die nutteloos zijn).

We komen altijd op hetzelfde punt terug: installeer nooit in productie een software die door Solidworks is uitgegeven en die niet SP5 is (of wacht zelfs een beetje voor het geval ze 5.1 of 6.0 uitbrengen vanwege een verachtelijke bug).

Hallo
Dat weet ik niet meer en toch gebruik ik Solidworks PDM sinds 2009 en ben ik door de 2020 SP5 gegaan.
U zou niet liever mechanismen hebben voor het laden bij verbinding en opschonen bij het loskoppelen van de kluis van bepaalde mappen om bijvoorbeeld een componentenbibliotheek te hebben die altijd up-to-date is.
Er is ook het venster voor snelle toegang van de verkenner, wat ook een probleem kan zijn.
Van mijn kant heb ik alles uitgeschakeld met betrekking tot de weergave van recent gebruikte bestanden/mappen in de verkennerinstellingen om de bestanden/mappen van de kluis niet in deze interface te hebben.