Functiebeschrijvingen permanent weergeven

Hoi allemaal

Hoe u functiebeschrijvingen permanent kunt weergeven in de creatieboom.

Bedankt

Fred

Hallo

Probeer je beschrijving in de opmerking te zetten en als je er met je muis overheen gaat wordt deze weergegeven!

Hallo

U moet uw onderdeelmodel (.prtdot) wijzigen door deze structuurweergaveoptie in te schakelen.

1 like

Ik ga een beetje off-topic, maar een manier die misschien gemakkelijker is dan beschrijvingen, is om de naam van de functie direct te wijzigen!

1 like

Ik begreep de vraag niet

In de functiemanager zijn de functiepictogrammen aanwezig en visueel

tenzij de ene functie de andere integreert

En als alle + open zijn, hebben we de hele bouwboom

De beste manier om deze kleintjes te vinden, is door elke schets en functies een naam te geven

Maar u kunt ook schetsen en functies vinden door op het onderdeel of een deel van onderdelen te klikken

@+ ;-)

In de sw-opties heb je de mogelijkheid om elke functie een naam te geven zodra je deze aanmaakt.

Is dat uw vraag?

Een beetje info, in de hoop dat ik de vraag van @fhamard begreep (de termen die in de vraag worden gebruikt zijn nauwkeurig, dus ik heb er vertrouwen in)!

In een ruimte hebben functies een standaardnaam (Extrusion,...) die gewijzigd kan worden, maar ze hebben ook een beschrijving! (Klik met de rechtermuisknop op een functie/eigenschap).

In feite kan deze beschrijving worden weergegeven in de Feature Manager naast de functienaam door met de rechtermuisknop op de eerste rij van de boom/Boomweergave/Functiebeschrijving te klikken. Maar deze optie is, lijkt mij, specifiek voor elk bestand. Dus om het altijd te zien, moet u het onderdeelmodel wijzigen.

Wat interessant zou zijn om te weten, is welk gebruik u maakt @fhamard deze beschrijving in plaats van de naam van de functie te veranderen? Misschien heb je hier een truc die mensen kan interesseren!

2 likes

Een screenshot is welkom

om het probleem te begrijpen

welke versie van SW

Wat is de naam van de afbeeldingen van de functies die u mist in de werkbalken

@+ ;-)

Hallo

Door met de rechtermuisknop op de naam van je bestand te klikken (in de aanmaakboom) kun je naar "Bekijk boom" gaan en vervolgens "Toon functiebeschrijvingen" aanvinken. Maar dat had je al gedaan, denk ik.

Deze optie wordt opgeslagen bij het huidige document. Dus als u een documentsjabloon (prtdot) opslaat, heeft u elke keer dat u dat sjabloon gebruikt de beschrijvingen van de functies die zichtbaar zijn.

Vriendelijke groeten 

descrip_fonction.png
2 likes