Weergave van SWcomp-lettertype op PDF

Hallo

Ik heb een weergaveprobleem met pdf-plannen die destijds zijn gegenereerd met het lettertype SWcomp. Ik weet niet of het komt door de overstap naar SolidWorks 2022 of door de laatste Windows-update, maar de tekens van de dimensies en ballonnen lijken te zijn vervangen door ASCII-code. De plannen zijn dus onbruikbaar.
We hadden het probleem eerder opgelost door het swcomp-lettertype op de werkstations te installeren, maar het werkt niet meer.
Als iemand het begin van een oplossing heeft, zou het me veel helpen!
Bij voorbaat dank
Fijne dag
Thomas

Hallo en welkom,

Heb je deze optie geprobeerd:

Het lijkt mij dat dit het lettertype in het PDF-bestand plaatst en daarom is het leesbaar, zelfs op een computer die het niet heeft.

In de hoop dat dit je kan helpen...

2 likes

@a_eriaud de pdf's al zijn gemaakt, behalve het installeren van het lettertype geen ander idee.
Heb je geprobeerd in Word te schrijven met dit lettertype (de aanstootgevende tekens) op de post of is het een probleem om te zien of het probleem daar vandaan komt?
Kijk of er meerdere versies van dit lettertype zijn met meer of minder tekens (Welke tekens zijn problematisch?)

2 likes

Dank u voor uw antwoorden. Inderdaad, de pdf's zijn al gemaakt.
Ik heb geprobeerd het beroemde lettertype in Word te gebruiken en geen probleem, het wordt correct weergegeven. Het wordt zelfs na export in pdf weergegeven. Het probleem komt echt van de oude pdf-plannen.
Ik blijf in mijn eentje zoeken...

Weet u zeker dat het lettertype dat in ASCII-tekens wordt weergegeven, dit lettertype is en niet een ander?
Als het werkt met World (voor dezelfde tekens), is er geen reden waarom het niet zou moeten worden weergegeven in een opname gemaakt door SW, tenzij SW wordt omgezet in een ander lettertype op het moment, maar ik zou het verrassend vinden.
In wezen, als u een voorbeeld pdf-bestand heeft zonder al te veel persoonlijke gegevens te verzenden, kunnen we mogelijk zien of het gedrag hetzelfde is.