Hallo, Zou er een optie zijn om de afmetingen waarvan de waarde is gewijzigd direct op de tekening weer te geven? Door ze bijvoorbeeld uit te lichten.
Ik weet dat Solidedge deze mogelijkheid integreert, maar doet solidworks hetzelfde?
Bedankt
Hallo, Zou er een optie zijn om de afmetingen waarvan de waarde is gewijzigd direct op de tekening weer te geven? Door ze bijvoorbeeld uit te lichten.
Ik weet dat Solidedge deze mogelijkheid integreert, maar doet solidworks hetzelfde?
Bedankt
Hallo
Ja dat is mogelijk, zie hier:
Om het markeren van gewijzigde dimensies mogelijk te maken:
http://help.solidworks.com/2012/french/SolidWorks/sldworks/sra1301424502367_00007.htm
Bedankt voor je snelle feedback, ik heb niet de juiste termen gebruikt, ik wil graag de dimensies benadrukken waarvan de primaire waarde in de tekening is gewijzigd om te weten welke dimensies zijn "gehackt". Dit wordt gedaan met behulp van de primaire waarde van de dimensie-eigenschappen, zie bijgevoegde foto
Oké met ons als we de kansen forceren die we gewend zijn om * vooraan te zetten . Voorbeeld *247.
Moge de kracht met je zijn
Hallo
Ik weet niet of dat is wat je wilt doen:
Relaties toevoegen tussen het 3D-model en het plan: Annotatie > modelobject > Valideren
Een dimensie handmatig bewerken: Klik met de linkermuisknop op de dimensie > dimensiewaarde bewerken
Afmetingen handmatig instellen op hetzelfde formaat als de objecten in de tekening: Klik met de rechtermuisknop op de Afmeting > Laag wijzigen > Opmaak
Als u de gewijzigde afmetingen wilt onderscheiden van die van het object, belet niets u om ze grijs te laten zoals in uw foto, en de andere toe te voegen via "Modelobject".
In de hoop dat ik je heb kunnen helpen
Vriendelijke groeten
Bedankt allemaal voor jullie feedback, dus ik denk dat het niet mogelijk is om te doen wat ik wil. Het antwoord van OBI WAN is het antwoord dat ik persoonlijk gebruik, maar ik wilde een oplossing in het geval van een herwerking van het plan om te voorkomen dat ik alle zijden moest scannen om te weten of ze zijn gewijzigd of niet.
Geniet van WE
Dit zal mogelijk zijn met een macro!
Het is ook mogelijk om een laag te maken voor geforceerde afmetingen. Op deze manier is het mogelijk om alle lagen uit te schakelen en alleen de laag van de foced dimensies actief te laten, zodat op het vlak alleen de geforceerde dimensies overblijven .
Moge de kracht met je zijn.
Maar je moet elk van de zijden handmatig in de laag plaatsen, toch?
Hallo
@.pl ja en nee, ik leg uit dat er 2 oplossingen zijn.oplossing 1 ofwel zoals je zegt zet je met de hand de geforceerde afmetingen in de laag of oplossing 2 je activeert de laag voordat je de snijders op deze manier legt, de afmetingen gaan automatisch op deze laag.
Moge de kracht met je zijn.