Ik heb een probleem na het installeren van mijn SW 2014-versie op mijn pc met een resolutie van 3840X2160. Het scherm is extreem klein, of het nu gaat om de letters of de pictogrammen. Kunt u mij helpen om een leesbaar display te krijgen?
Wat betreft de grootte van de pictogrammen, misschien bood de versie van 2014 (of 2013??) deze optie al om toegankelijk te zijn door met de rechtermuisknop op een werkbalk te klikken en vervolgens "aan te passen ... " :
Wat betreft de teksten, dit hangt af van uw besturingssysteem.
In Windows 10 is er deze optie. Het heeft niet alleen invloed op SW, maar het is beter dan niets (je moet SW opnieuw opstarten om schaling correct toe te passen op de meeste teksten van het programma).
Geeft informatie weer wanneer u de muisaanwijzer op velden, opties of knoppen in de gebruikersinterface plaatst.
Maximale knopinfo gebruiken
Wanneer u Knopinfo weergeven selecteert , wordt een korte beschrijving weergegeven met de knopinfo.
Grootte van het pictogram
Hiermee stelt u de grootte van knoppen in op klein, middelgroot of groot. U kunt het grootste formaat selecteren bij het uitvoeren van SOLIDWORKS-software op computers met beeldschermen met een hoge resolutie of om de gereedschapsselectie op aanraakinterfaces te vergemakkelijken.
Voor beeldschermen met een lage resolutie voegt de software automatisch schuifbalken toe en wijzigt het formaat van dialoogvensters.
Om het selecteren van items gemakkelijker te maken op aanraakinterfaces zoals tablets, kunt u ook de grotere knoppen configureren door de Knopgrootte te selecteren in het vervolgkeuzemenu Opties(werkbalk Standaard).
Beschrijving optie
Tooltips weergeven
Geeft informatie weer wanneer u de muisaanwijzer op velden, opties of knoppen in de gebruikersinterface plaatst.
Maximale knopinfo gebruiken
Wanneer u Knopinfo weergeven selecteert , wordt een korte beschrijving weergegeven met de knopinfo.
Grootte van het pictogram
Hiermee stelt u de grootte van knoppen in op klein, middelgroot of groot. U kunt het grootste formaat selecteren bij het uitvoeren van SOLIDWORKS-software op computers met beeldschermen met een hoge resolutie of om de gereedschapsselectie op aanraakinterfaces te vergemakkelijken.
Voor beeldschermen met een lage resolutie voegt de software automatisch schuifbalken toe en wijzigt het formaat van dialoogvensters.
Om het selecteren van items gemakkelijker te maken op aanraakinterfaces zoals tablets, kunt u ook de grotere knoppen configureren door de Knopgrootte te selecteren in het vervolgkeuzemenu Opties(werkbalk Standaard).
Duizend excuses dat ik een fout heb gemaakt, mijn versie van SW is een 2013. Mijn scherm is in 17", het scherm voor alles is in 3840X2160. Maar Solidworks 2013 lijkt het niet te willen, het scherm is echt fly-legged. Zelfs met de instellingen uitgelegd (pictogrammen en tooltips vergroot), door de monitorinstelling anders te zetten, heb ik geen betere.
Is het niet mogelijk om op Windows 10 een programma te starten met een ander scherm, naast de instellingen van SW 2013?
grafische kaart + resolutie, 3840X2160 is veel te veel gevraagd voor een SW 2013, wetende dat het uit 2015 is dat SW compatibel is win10 als ik het me goed herinner