Ik kan geen bevredigende oplossing vinden voor mijn probleem met de tapweergave die wordt gegenereerd met de functie van de boorwizard.
Als ik in Wrapping de optie "Threadweergaven" aanvinkt, zijn ze altijd zichtbaar, of ik me nu in zichtbare randen, verborgen randen of zelfs in gearceerde stijl bevind. Dus ik eindig met tientallen tikken op mijn uitzichten, zelfs als er op het view in kwestie maar één gat is.
Als ik deze optie uitschakel, is er geen parasitaire schroefdraad meer, maar zien we ook niet meer degene die we zouden moeten zien.
Bovendien, zelfs als ik de optie aangevinkt houd, verschijnen de draden die achter het snijvlak van een doorsnede aanwezig zijn ook niet...
In plaats van te proberen mijn probleem in meer detail met woorden te beschrijven, kijk zelf maar eens (bestand in bijlage met verschillende screenshots: de ISO-weergave illustreert het probleem heel goed met 3 gaten die goed werken en de 4e niet)
Het is iets dat ik heel, heel C vind... In Solidworks is het dit scherm. Ik had hetzelfde probleem met solderen dat ik om dezelfde reden als jij heb opgegeven.
Je moet naar Tool ==> Opties ==>>Document eigenschap==> skin==> schakel draadweergave (en/of gearceerde draadweergave) uit.
Wees voorzichtig, u moet de manipulatie op onderdeelniveau uitvoeren, hetzij in uw eerste onderdeel, hetzij door uw onderdeel in uw assemblage te bewerken.
Ik heb het al geprobeerd, maar het werkt niet, want als ik dat doe, verwijdert het ALLE draden. Ik kom dus uit op gladde gaten van Ø6,8 of Ø5 in plaats van mijn M8 en M6 tapgaten...
SW is echt slecht gemaakt in termen van draden en tappings...
Het is een geweldige klassieker (die niet specifiek is voor de SW2017): in de weergave-instellingen, helemaal onderaan (maar echt onderaan, het is de voorlaatste!), is er een "Display of thread representations" pad, je moet hoge kwaliteit kiezen.
Sorry dat ik je tegenspreek (uitzonderlijk :-) :-) ) maar het is niet het probleem dat je aanhaalt, maar het probleem dat ik in mijn bericht noemde.
Ik maak een micro-tutorial voor je - je hebt het over een uur - zodat iedereen de andere bestaande oplossingen kan lezen en meenemen die ik niet per se ken.
Ik maak van deze gelegenheid gebruik om @Gérome te vertellen dat na het lezen van zijn dossier, als hij mijn aanbeveling toepast, het probleem van parasitair beeld verdwijnt. :-)
Als u het probleem niet meer wilt hebben, moet u de . Stip die alle stukken beheerst die je maakt. Als u bij het wijzigen van versies niet de moeite neemt om op te slaan voordat het bestand is ingediend. SLDREG en herstel het na de update erft u de configuratie van solidworks usa en niet die van uw gewoonten.
Maar plotseling, als ik het goed heb begrepen en als ik je opnames geloof, visueel (zonder naar de functie in de boom te kijken), weten we niet of het gat is aangetikt of niet???
Als!!! Hij heeft een truc: als je met de tovenaar tikt, zet je een afschuining op de boven- en onderkant, afhankelijk van wat je doet. Bij gladde gaten maak ik nooit afschuiningen in de cad. Ik heb een algemene annotatie geplaatst op basis van wat ik wil, alleen in de Europarlementariër.
Ter voltooiing als u gearceerde afbeelding kiest (en u selecteert geen Thread-weergave).
Je kunt zien dat je gat wordt getikt, afhankelijk van hoe je je stuk draait. Deze modus genereert geen vals beeld.
Dit wordt verklaard door het feit dat de rode draad in dit geval het in kaart brengen van een afbeelding is. Een beetje alsof je een instelling had die al je getapte gaten in wortelgroen zou veranderen. Het is op een bepaalde manier gewoon schilderen.
Om te voorkomen dat u verdwaalt in de 3D, is de oplossing om alleen "Gearceerde draadweergave" te controleren, het genereert niet het parasitaire beeld en u kunt in ieder geval onderscheid maken tussen gladde gaten en getapte gaten
Ik ben het onderwerp aan het opgraven omdat ik hetzelfde probleem heb als @Gérome en hoewel ik de tutorial van @Zozo_mp heb gevolgd, blijft het probleem bestaan. Natuurlijk niet in de 3D-omgeving, maar in de tekeningen (zie pj).
Ik heb weinig hoop op een oplossing omdat ik het gevoel heb dat deze bug zo oud is als de software zelf, maar je weet maar nooit;)