Hallo
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om in een tekening elementen van geometrie in te voegen die aanwezig zijn in een van de schetsen van een onderdeel?
Hallo
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om in een tekening elementen van geometrie in te voegen die aanwezig zijn in een van de schetsen van een onderdeel?
Ja, in de tekening moet u de schets selecteren en de functie Schetselementen converteren gebruiken
EDIT: zie PJ
Ik ben waarschijnlijk een beetje dom, maar in de tekening zie ik de tool "Entiteiten converteren" niet. En voor mij wordt deze functie gebruikt om schetslijnen te maken op basis van het reeds aanwezige volume, toch?
Edit: het bericht ervoor is geschreven zonder na te denken, sorry. Ik denk dat het in mijn geval niet zal werken. Ik ga proberen erachter te komen hoe ik een schetsentiteit kan laten verschijnen en verdwijnen, afhankelijk van de configuraties.
Hallo
Wilt u dat een schets zichtbaar is in de MEP of een deel ??? Als het alles is, maak je het zichtbaar in de kamer, dan in de MEP en display==>show/hide==>sketch. En zo niet, dan maakt u een nieuwe schets en selecteert u de delen van de andere schets die u wilt weergeven en laat u de entiteiten converteren, sluit u de schets af en doet u zoals eerder uitgelegd...
Geen zorgen Roub25 het icoontje is niet standaard zichtbaar op de tekeningen, aan de andere kant zie je ook de oplossing van ac cobra 427 , enige nadeel naar mijn smaak is dat de schets permanent zichtbaar moet zijn.
Toch bedankt, maar ik gaf het op omdat het een cirkel is die verschijnt op een dwarsdoorsnede, dus je kunt het niet zien als ik het in 3D teken. Dus ik ga het direct in de M.e.P. tekenen, maar ik zal moeten uitzoeken hoe ik het kan verwijderen voor sommige configuraties
Laat ons een voorbeeld zien, we kunnen zien wat haalbaar is:)
MaD bedankt voor het stilstaan bij mijn wanhopige zaak:)
Dit is typisch het soort situatie dat ik tegenkom:
Op de tekening heb ik een cirkel die raakt aan de randen van een kegel. Deze laatste kan "open" waardoor de hoek van de kegel kan toenemen. En vanaf een bepaalde waarde, laten we zeggen de horizontale om het gemakkelijker te maken, wordt de bal niet meer gebruikt, dus ik zou hem graag willen verwijderen of:
Als ik de cirkel in een 3D-schets bouw, wordt deze niet weergegeven op de weergave waarin ik geïnteresseerd ben, omdat het een dwarsdoorsnede is (ja, het is pech, of gewoon ingewikkeld?), dus een slechte oplossing.
Als ik een volumeschijf maak om deze op mijn M.E.P. te hebben, is het niet levensvatbaar.
En als ik deze cirkel direct in de M.e.P. maak, kan ik niet zien waar hij is gemaakt om hem aan of uit te zetten...
En concreet, deze cirkel, waar wordt deze voor gebruikt in uw Europarlementariër?
Maak je cirkel in een andere schets op het plan dat je interesseert om het bijvoorbeeld met schetspunten te bevestigen
EDIT zie PJ SW2016
Helaas ben ik op SW 2015 en kan ik je bestand niet lezen, wat voor mij nuttig zou zijn geweest omdat ik niet echt zie wat je bedoelt met schetspunten.
GT22 is een controlebal.
Zie PJ links de eerste schets1 op het voorvlak met de zijkanten en rechts zie schets 2 op het bovenvlak welke automatisch volgt op de eerste schets
Je bal-Ø is tou_jours identiek??? Anders kun je met alleen je schets een baldeel maken en het laten verschijnen en vervolgens een assemblage maken met je kegel. Vervolgens laat je je knikker verschijnen volgens de configuratie die je wilt...
Of je maakt een blok van de knikker die je naar wens terugbrengt in je Europarlementariër
MaD, oké, bedankt voor je uitleg!
ac cobra 427 ja voor een bepaald item heeft de bal altijd dezelfde Ø. Elk product heeft zijn eigen controlekogel met een gedefinieerde Ø. Heel goed idee het blok, want het toevoegen van een volume-entiteit om het in een M.e.P. te gebruiken voor controle, daarnaast vind ik het niet zo leuk...
Ik ga deze optie in een hoek houden, want hier heb ik geprobeerd de creatie van mijn knikker in mijn originele macro te integreren en het zou het moeten doen! Er is maar één ding, en dat is dat wanneer je de naam van een dimensie in een schets verandert, de macro deze niet opslaat, denk ik.
Ik hou jullie op de hoogte, bedankt!