Weergave van reactiekrachten op draagrollen

Goedenavond

Ik voerde een statische studie uit op een trolley die met rollen aan een loopbalk was opgehangen. Ik heb verschillende krachten uitgeoefend (massa van componenten, krachten, zwaartekracht), en de resultaten die ik heb verkregen lijken me correct, maar ik zou ze willen valideren door de reactiekrachten/krachtresultaten op mijn rollen weer te geven. Dit is om ervoor te zorgen dat zij degenen zijn die mijn last dragen en tegelijkertijd mijn lading valideren. In Resulterende kracht - Reactiekracht kan ik alleen vlakken selecteren, en het geeft me niet de waarden voor mijn selectie, maar alleen voor het hele model.

Misschien moet ik externe kracht gebruiken?

Bij voorbaat dank voor uw hulp,

Hallo

In principe worden de reacties gevonden op alle geblokkeerde elementen (plaats van toepassing van randvoorwaarden).

Ik weet niet welk hulpmiddel wordt gebruikt, maar de standaardreacties zijn de reacties op het volledige model.

Het is noodzakelijk om na te gaan of er geen mogelijkheid is om lokale reacties te herstellen.

1 like

Hallo

Dit is een statische studie die is uitgevoerd op Solidworks Simulation 2014.

In theorie dragen mijn kiezelstenen de hele massa. Maar als ik het vlak van de rollen selecteer die in contact komen met de rail, en ik zoek naar mijn reactiekracht, kan ik geen resultaten op de selectie laten zien. Hij laat het me alleen voor het hele model zien. 

Ik kan geen onderdeel selecteren , alleen vlakken, randen of hoekpunten.

Na contact met de hotline te hebben opgenomen, blijkt dat het niet mogelijk is om een lichaam te selecteren om de resulterende krachten te herstellen. In mijn model verschijnen de resulterende krachten op het bovenoppervlak van de padden (vaste geometrie) die de dragende balk vasthouden. De som van zijn krachten komt (ongeveer) overeen met de totale krachten die op de wagen worden uitgeoefend.