Toon de hoeveelheid van een stuk

Hallo, ik moet de tekening van een onderdeel maken en op deze tekening wil ik de hoeveelheid van dit onderdeel op een bestaande assemblage laten zien. Is het mogelijk om deze beroemde hoeveelheid automatisch terug te krijgen?

Hallo, er is geen eenvoudige oplossing. De assemblage kan bijvoorbeeld buiten een tekenblad worden ingevoegd om de stuklijst weer te geven.
1 like

Om de hoeveelheid onderdelen in de assemblage op te halen, lijkt het mij dat je een weergave van de assemblage nodig hebt om de informatie op te halen. Zonder montage kun je geen link hebben.

1 like

Zoals collega's zeggen, met de assemblage buiten je tekening haal je de nomenclatuur naar voren... Het is goed voor een assemblage van 10 onderdelen waarbij je degene verbergt die je niet nodig hebt. Als je bij een grote vergadering komt, is het al ingewikkelder.

De "handmatige" manier blijft de eenvoudigste

1 like

Inderdaad, dit is wat ik las over hetzelfde onderwerp op het forum.

Wat ik probeer te doen is om de code te krijgen van de hoeveelheid kolom om het te plaatsen waar ik wil, maar ik vraag te veel ...

Bedankt voor je snelle antwoorden!

1 like
U kunt vervolgens regels verbergen of verbergen op de stuklijst door simpelweg de CTRL-toets ingedrukt te houden en op de regels te klikken en vervolgens met de rechtermuisknop te klikken op ze verwijderen.
1 like

Of je kunt het waarschijnlijk met een macro doen, maar het vereist kennis van VBA-programmering.

Dit is wat ik deed:

Op een tekenvel heb ik een deel

Ik heb de assemblage met dit onderdeel naast de plaat geplaatst.

In deze vergadering heb ik een bubbel geplaatst die op mijn deel is gericht.

In deze bubbel heb ik geen artikelnummer gezet maar "aantal"

Vervolgens maak ik een aantekening op mijn werkblad

Ik markeer "quantity =" en direct na de equals klik ik op de bubbel van mijn assemblage

Het nummer glipt automatisch in mijn annotatie

Ik verwijder de cirkel om het mooier te maken en dat is alles

5 likes