Het gewicht van een lichaam in een vliegtuig weergeven

Hallo

Ik heb een bestand met gelaste constructieonderdelen met verschillende buizen, die veranderen afhankelijk van de configuraties.

Voor de tekeningen hoef ik maar één buis per vel te laten zien. Ik wil graag het gewicht van een buis (d.w.z. een lichaam in een configuratie) in de cartridge weergeven (of als dat niet op het plan staat), en dat deze waarde wordt bijgewerkt als de wijzigingen veranderen. Hoe doe je dit?

Bij voorbaat dank

Hallo

Je moet de massa-eigenschap van SolidWorks invoeren.

Ik heb tutorials gemaakt over aangepaste eigenschappen op mijn site:

http://tutoriel.solidworks.free.fr/crbst_168.html

http://tutoriel.solidworks.free.fr/crbst_173.html

(Te maken met Edge of Firefox omdat Google Chrome geen Flash-bestanden meer accepteert).

Bedankt, maar aangepaste eigenschappen staan je niet toe om waarden in te voeren voor een specifiek onderdeel lichaam, of voor een bepaalde configuratie (het wordt niet goed bijgewerkt voor configuraties) voor zover ik weet. En niets van dien aard wordt aangegeven op de tutorials van uw site

Hallo

Om het gewicht van elke configuratie in te stellen, moet u in de eigenschappen van het onderdeel klikken, de gewenste configuratie kiezen, het gewicht ervan toevoegen, enzovoort voor de anderen... Vriendelijke groeten

@A.R. Dat is de methode waar ik het over had, zeggen dat het niet goed wordt bijgewerkt.

Inderdaad, zodra de link naar het onroerend goed op het plan is gemaakt, moet u, als er een wijziging is, de 3D, de configuratie, update opnieuw openen en vervolgens teruggaan naar het plan. (kan net zo goed de waarden met de hand invoeren..)

En daarmee zou ik dat gewicht nog steeds aan het relevante lichaam moeten binden.

Hallo

Als vervolg op mijn probleem heb ik verschillende dingen getest en kwam ik tot de volgende formule in de aangepaste eigenschappen die specifiek zijn voor de configuratie (zie afbeelding);

Kan iemand mij vertellen of dit klopt? Omdat SolidWorks het niet begrijpt, laat het me als resultaat zien wat ik heb getypt in plaats van de bijbehorende waarde.

Bedankt!

forum_config__corps.jpg

Hallo

De technische ondersteuning vertelde me dat het op dit moment niet mogelijk is om deze informatie direct in het titelblok te zetten, maar dat het mogelijk is om er een annotatie voor te maken:

Je moet naar de eigenschappen van het betreffende artikel/lichaam gaan, en bijvoorbeeld de eigenschap "gewicht artikel 1" aanmaken. Zorg er ook voor dat de automatische update van gelaste items is geactiveerd.

Vervolgens moet u op de tekening een annotatie maken, op het gewenste artikel op een weergave klikken, vervolgens een link invoegen met "link naar eigenschap", "model hier gevonden" en "component waaraan de annotatie is gekoppeld" selecteren.

1 like