Verborgen randen weergeven

Hallo
Ik zou graag willen weten of er een techniek is om de verborgen randen van een lichaam weer te geven.
Laat me mijn behoefte uitleggen: in een tekening van een assemblage weet ik dat je de verborgen randen van een onderdeel kunt weergeven dat op de achtergrond zou staan om alleen het te laten zien (ik herinner je eraan dat ik in het geval van een "verborgen lijnen verwijderde" weergavestijl ben).
Het idee zou zijn om alleen bepaalde lichamen van dit onderdeel weer te geven.
Is dit mogelijk? omdat ik veel dingen heb geprobeerd en ik begin te geloven dat deze manoeuvre niet haalbaar is.

Bedankt

Hallo @ronathan

Blij je weer bij ons te zien :grin:

kijk terwijl je één kant op het model verbergt

Hier is de ASM met het verborgen stuk in het groen.

Het is een beetje rommelig, maar gemakkelijk te implementeren, anders heb je The PropertyManager: Cross-sectionele weergave (modellen)

PropertyManager beheert sectieweergaven in documenten voor onderdelen en samenstellingen.

Laten we wachten tot de supersterke jongens beter reageren

Vriendelijke groeten

Hallo
Door de lichamen van je onderdeel te verbergen dat je de verborgen randen niet wilt zien, moet het hebben gewerkt denk ik.

Hallo

In de praktijk is er een manier om alleen de verborgen randen van een enkel object van een onderdeel te tonen (selecteer gewoon het object in de boom aan de linkerkant, klik met de rechtermuisknop en kies 'toon verborgen randen').
Er is een kans van 90% om hetzelfde te kunnen doen door het lichaam in de boom te selecteren of door de functie te selecteren die het lichaam heeft gemaakt.

2 likes

Hoi Zozo, ja terug na een lange stilte van mijn kant (ik ga proberen weer bij te dragen aan de verrijking van de CAD-gemeenschap!)
Om terug te komen op het onderwerp, ik heb zojuist de froussel-oplossing getest en het is een echt wonder voor mij.
Hier is het resultaat met een zichtbare verborgen rand aan de linkerkant en de verborgen rand montage aan de rechterkant en alleen de punt van de cilinder en de zichtbare rand gaffel.
Dit zal erg handig zijn voor mijn volgende boards.
Hartelijk dank

1 like

Hallo @ronathan

Fijn dat de oplossing van @froussel bij je past.
Voor wonderen hoef je niet naar Lourdes, dankzij MyCad het echte wonder in een paar klikken.
Binnenkort hebben we de mascotte die we op ons bureau kunnen zetten voor moeilijke wonderen.

Kleine suggestie dat je het onderwerp zou kunnen sluiten door het juiste wonderbaarlijke antwoord te kiezen :smiley:

Tot gauw! Ik kan niet wachten tot we profiteren van jouw kennis!

Vriendelijke groeten

1 like