Hallo
Ik wil de eigenschappen van mijn Inventor-bestanden weergeven in Windows Verkenner, om mijn onderdelen onder een referentie op te slaan en om ze te kunnen zoeken met hun beschrijving (ingevuld in de Ieigenschappen) in Windows Verkenner.
Bedankt
Ik weet niet of het mogelijk is, zelfs niet terwijl ik woedend hinkend op het niveau van ramen.
Aan de andere kant ben ik geïnteresseerd of het werkt...
Hallo
Ik weet niet zeker of je dit kunt weergeven in Windows Verkenner (...)
Als je de referenties van de aanduidingen scheidt, kun je, als je "ontwerpassistent" hebt, zoeken door te selecteren wat je nodig hebt per project en/of bestand.
U kunt het bestand ook met numéro_désignation opslaan en vervolgens de onderdelen en aanduidingen van het projecteigendom wijzigen in het resulterende documentnummer, onderdeelnummer en aanduiding
Een andere oplossing: zorg voor een exel-bestand met bijvoorbeeld automatisch invullen (macro of regel) of handmatig met het uitzetten van alle benodigde elementen
Op dit moment heb ik alleen deze oplossingen in gedachten...
Hallo
Naast Loloboyo heeft de aanschaf van een PDM veel voordelen naast het zoeken naar bestanden op basis van de eigenschappen zoals het behoud van alle versies, levenscycli, validatie, modelweergaven, stuklijsten met alle soorten bestanden enz...
Onder de oude versies konden we... bizar....
Aan de andere kant kunt u toegang krijgen tot ipropriété via ontwerpassistent
Hallo, bedankt voor je antwoorden.
Maar ik ben op zoek naar een eenvoudigere oplossing dan via een andere software te moeten gaan om toegang te krijgen tot deze informatie.
Toen ik aan SolidWorks werkte , was het haalbaar en vereenvoudigde het de zaken een stuk: je kunt een onderdeel vinden op basis van zijn referentie of op basis van zijn aanduiding in een Windows-venster, zelfs op een pc die geen SolidWorks heeft.
Ik zou dit graag weer willen vinden met Inventor, om een deelverwijzing in mijn nieuwe bedrijf op te zetten, zonder het zoeken naar elementen te bemoeilijken.
Ik ga door met mijn onderzoek, aarzel niet om me andere oplossingen te geven als je die kent.
Bedankt
Ter info, met SolidWorks was er soms een .DLL bestand om te "reactiveren" via de Windows-opdrachtprompt, om een beschrijvingsregel in het bestandsopslagvenster (onderdeel, assemblage of tekening) te plaatsen. Het is deze beschrijving die vervolgens verschijnt in Windows-vensters met de gedetailleerde weergave.
Of misschien is er een macro om in mijn sjablonen te plaatsen waarmee deze beschrijving kan worden weergegeven...