Kanten laten zien of verbergen dankzij de kamerfamilie?

Ik heb een onderdeel met een deel familie en het onderdeel bevat functies die ik "s" of "ns" met de deel familie, dus slechts een configuratie die evolueert in vorm en ik wil alleen de afmetingen van de 'ns' functies in automatisch weer te geven en de afmetingen van de 's' functies te verwijderen en vice versa?

Hoe je dat doet....

Hartelijk dank

Door te spelen op het "annotatie" attribuut van de dimensies?

PS: geprobeerd om je vraag te bewerken, het is duidelijk dat er een paar woorden ontbreken waardoor het moeilijk te begrijpen is

Hallo

U kunt de optie "Afmetingen en wiebelige annotaties verbergen" aanvinken in de eigenschappen van uw tekening (slddrw), onder het gedeelte inpakken (zie afbeelding van SW13).

Om te controleren of het aan uw behoeften voldoet. Als dat het geval is, kunt u dit veralgemenen door deze eigenschap op uw tekensjabloon te wijzigen.

Wees voorzichtig, met deze optie, als u uw tekeningafmetingen niet aan de "bron"-randen hangt (de meest stroomopwaartse volumefuncties van uw boom), loopt u het risico dat afmetingen onbedoeld verdwijnen.

screenshot1867.jpg

Neem me niet kwalijk, de vraag was misschien niet duidelijk. 

Ik zou graag willen weten wat de juiste methode is zodat ik in mijn tekening altijd de afmetingen van de 'ns' functies zie en de afmetingen van de 's' functies niet verschijnen.

Moet ik mijn weergave in de tekening dimensioneren met slimme maatvoering? 

Waar gebruik je het object van de sjabloon? (Niet geweldig, de ongemarkeerde afmetingen voor de tekening verschijnen nog steeds..?)

Of een andere oplossing...?

Het doel is  om niets meer te doen in de tekening als deze eenmaal is bewerkt! Niet eens  de zijkanten verplaatsen!

Kun je me helpen...?

Bedankt

Ik blijf bij het attribuut "annotatie" van de afmetingen (dus gemarkeerd voor de tekening).

Als er bij het importeren van de objecten uit het model niet-gemarkeerde afmetingen verschijnen, betekent dit dat u de optie hebt geactiveerd (dit is het tweede pictogram van links in het vak afmetingen van het importpaneel.

In hetzelfde paneel, onderaan in het blok "Opties", is er een selectievakje "Dimensieplaatsing gebruiken in schets". Dit houdt in dat de afmetingen tijdens het schetsen worden geplaatst. Ik weet niet zeker of het een overwinning is in vergelijking met het plaatsen ervan na het tentoonstellen.

Aangezien het voor een familie van kamers is, is het gemakkelijk om de tekening voor de andere leden van het gezin te weigeren als u in dezelfde volgorde van grootte verblijft, als de tekening eenmaal is gemaakt voor een kamer (idealiter de grootste, het voorkomt onaangename verrassingen), en de afmetingen moeten op hun plaats blijven.

1 like

Hallo Steffbeno,

Ik heb de knop waar je het over hebt niet aangevinkt!

Ik begrijp het niet...

Aan de andere kant, als ik dat doe:'Importeer ontwerpannotaties' van het model bij het invoegen van de weergave werkt het: de afmetingen die niet zijn gemarkeerd voor de tekening zijn er niet.

Wat is het annotatie-attribuut van de dimensies, wat bedoel je ermee...?

Wat betreft de plaatsing van de afmetingen heb ik geprobeerd wat je me vertelt, maar de grootte varieert een beetje te veel en net als in de schets beweegt het ook...

Kan dimexpert mij of de lagen helpen? Of mijn model opnieuw maken door alle dimensies op vlakken, punten, assen te beperken om ze te laten verschijnen of verdwijnen...?

Bedankt voor je hulp

Zoveel als voor mij is de attrubt niet "annunciatie" maar "markering voor de tekening"

Om uw vraag te begrijpen:

- u alleen de afmetingen van de functies wilt weergeven

of

- Wilt u de afmetingen van de S-functies of de afmetingen van de Ns-functies weergeven?

In het eerste geval zou mijn methode geschikt moeten zijn;

in de tweede kunnen de lagen werken (ik heb niet getest...)

Hallo

Ja, ik heb dit attribuut uitgeschakeld voor de betreffende dimensies, maar ze worden nog steeds geïmporteerd door het objects-commando van het mmodel. ....!

Ik zie mezelf ook geen lagen gebruiken omdat ik ongeveer 200 verschillende configuraties heb, dus zoveel lagen nodig...

Ik wil natuurlijk alleen de afmetingen van de ns-functies weergeven.

En als ik de configuratie van het model verander, wil ik dat de afmetingen van de functies s verdwijnen en de afmetingen van de functies ns verschijnen...

Ik kan niet geloven dat een software als solidworks dit niet kan...!?

Hallo allemaal,

Opgelost met de hulp van cadware-technicus.

Alles is mogelijk via macro.

Plaatsing van de afmetingen en importeren van de gewenste afmetingen volgens de configuratie....

Bedankt