Draaddoorsnede weergeven van een assemblage

Hallo

Ik heb een probleem met de weergave van tikken in de tekening van een assemblage.

Als ik een geprojecteerde weergave maak, kun je de draad zien (zie bijgevoegde schermafbeelding, geprojecteerde weergave helemaal links).

Maar als ik een snede maak, is het onmogelijk om de draad van de kraan weer te geven!

Zijn er oplossingen die ik kan bieden?

Ik geef aan dat ik het tikken in het onderdeelbestand heb gedaan en niet in de montage.
Ik controleerde de draad representaties in de instellingen.
De draad verschijnt in het onderdeelbestand, maar niet in het merk.

Hallo thomas.taillefumier,

Allereerst mijn beste wensen.
1 - Heb je de invoegfunctie van het model doorlopen?
2- Zo niet, probeer er dan doorheen te gaan door simpelweg de weergave van de netten te controleren.
3 - Anders open je je 3D-model, je gaat naar de tikfunctie, je bewerkt het en je klikt op draadweergave, je sluit zonder op te slaan, en het zou opnieuw moeten verschijnen...

Ik zal screenshots maken om het uit te leggen:

1 -Dus voor het eerste deel kan ik geen screenshot maken omdat het heel goed werkt, maar het gebeurde in andere versies.

2 - Hetzelfde als 1 auto werkt heel goed bij ons.

3- Hier is de betreffende schermafbeelding

dan:

Succes @+.
AR.

3 likes

Hallo @thomas.taillemanure

Ik heet je van harte welkom op het forum.

Ik hoop dat we je kunnen helpen bij het oplossen van een aantal problemen, maar ook dat we kunnen profiteren van je kennis en ervaring.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo, beste wensen.

Ik ging via de boorassistent om het tappen te doen.
Ik heb je oplossingen geprobeerd, maar niets helpt.
Ik denk dat ik vals ga spelen door het onderdeel te laten zien en niet de montage voor de snede

Hallo weer,
Ok, vertel me je versie en of je je 3D-model kunt sturen...
Ik kwam dit probleem tegen op de versies van 2018 en 2020, bij het doen van mijn kleine trucje werkte het, maar soms helemaal niet.
Hier is een link: Pb tikken tekening
@+.
AR.

Hallo, ik denk dat het een normale werking van SolidWorks is om de draad op een assemblage niet te laten zien. Te bevestigen, echter...

1 like

Hallo
Bevindt u zich in "weergave van draadweergaven" in "Hoge kwaliteit"?
Hebt u de snede voor of na het importeren van de draadweergaven gemaakt?

1 like

Hallo
Standaard geeft solidworks de schroefdraad van subcomponenten niet weer in assemblagetekeningen,
U moet ze importeren door te klikken op " Modelobject ", "Draadweergave"
U kunt alleen de gewenste weergaven selecteren of " Importeren naar alle weergaven " aanvinken

Normaal gesproken zou dit uw probleem moeten oplossen.

4 likes

Het is ook noodzakelijk dat de weergave van annotaties in het onderdeel en in de assemblage wordt weergegeven.

1 like

Geweldig, heel erg bedankt @joris !

Dank u allen voor uw antwoorden.
Rim-b: Ik had geprobeerd om de hoge kwaliteit aan / uit te vinken en de snede voor en na het tikken te maken, maar het werkte niet.

1 like