Is het mogelijk om een notitie weer te geven in een SolidWorks-tekening die de oppervlakte (m² bijvoorbeeld) van het geselecteerde oppervlak (("gericht" door de notitie) geeft?
SolidWorks tekening
automatische notitie die de meting = oppervlakte (m² bijvoorbeeld) van het geselecteerde oppervlak ("gericht" door de notitie) geeft
Maak een configuratie die alleen het gezicht is waarvan u de oppervlakte wilt meten. Om dat te doen, maakt u een nieuwe configuratie, gebruikt u de werkbalk 'offset-oppervlak' met een afstand van 0 om het oppervlak te klonen waarop u het gebied wilt rapporteren. Maak een verwijder-body-object en selecteer de vaste lichamen van uw onderdeel, waarbij u de oppervlakte-offset achterlaat.
Configureer deze functies zo dat ze worden onderdrukt in alle configuraties, behalve de nieuwe configuratie
Een aangepaste eigenschap maken en koppelen aan het oppervlak in deze configuratie
Als de notitie in het titelblok staat, voeg dan een tekeningaanzicht van het onderdeel in zijn oppervlakteconfiguratie in en verberg het. Stel het blad in om naar de nieuwe weergave te kijken.
Als dit niet het geval is, voegt u een weergave van de configuratie van het oppervlak in, sleept u deze van het werkblad, maakt u een notitie die aan die weergave is getagd en sleept u deze terug naar het werkblad. U kunt de weergave vergrendelen, zodat u de notitie niet per ongeluk verplaatst.
In je kamer maak je een vergelijking (in het onderstaande voorbeeld heet de variabele "surface_b"
OPMERKING: in mijn voorbeeld hierboven wil ik een afgerond resultaat, daarom is de vergelijking als volgt: = afronden ( "D2@Esquisse2" * "D1@Esquisse2" )
In de custom eigenschappen van je onderdeel maak je een eigenschap aan waaraan je de eerder aangemaakte variabele toewijst.
In je tekening maak je een notitie die je koppelt aan de custom eigenschap van je kamer
En dat is het.
Het enige dat ik niet weet hoe ik dat moet doen, is de eenheden (automatisch) plaatsen.
@Coyote: Dit was de vraag waar ik naar op zoek was, maar zonder succes!!
Ik kan niet wachten tot de zoekopdracht op Lynkoa is verbeterd...
Om een notitie te maken, moet u de eigenschap maken met behulp van het kleine programma hieronder:
Zoals vermeld in SPR 633058, is het koppelen van een sensor aan een eigenschap dus niet mogelijk. Een oplossing die in dit bericht wordt voorgesteld, is het installeren van een kleine add-on:
Jammer dat Dassault Systèmes deze functie niet heeft ontwikkeld.. het lijkt zo voor de hand liggend om te doen.
Dank u voor uw antwoorden. Maar deze losten mijn probleem niet op.
Ik heb de macro area tracker add-in geprobeerd, maar het werkt niet omdat ik nog steeds met SW2014 draai. Ik denk dat dat een goede oplossing zou kunnen zijn.
De oplossing met vergelijkingen is te lang om op te zetten, vooral met vormen. Het is dus sneller om de informatie te kopiëren en plakken om te "meten".