Geef de naam van het variabele type onderdeel weer in de assemblagestructuur in Solidworks

Hoi allemaal

Hier is mijn probleem: 

Mijn assemblages zijn samengesteld uit onderdelen waarvan het bestand digitaal is, bijv. 123_456_789_A.SLDPRT: Elk onderdeel heeft een variabele "onderdeelnaam" die tijdens het tekenen in de cartouche te vinden is. Is het mogelijk om deze variabele "onderdeelnaam" op te halen en weer te geven in de assemblageboom naast de "numerieke" naam? Het is gemakkelijker om een onderdeel visueel te vinden met zijn naam dan met zijn nummer als de lijst lang is. Ook al heb ik ze allebei, geen zorgen.

Hartelijk dank bij voorbaat.

Een kleine macro moet weten hoe dat te doen!

Nou, dan stopt mijn hulp daar

Hallo

Een kleine tip.

Maak een configuratie aan met de naam van het onderdeel en activeer deze configuratie...

Yves

1 like

Wil je doen zoals de bijgevoegde weergave?

Zo ja, doe dan zoals hieronder:

STAP 1:

Een onderdeel openen (of een leeg onderdeelbestand)

Maak "Bestand"

dan "eigenschappen"

Tabblad "Aangepast"

rechterknop "Lijst bewerken"

Voer de naam van uw variabele ("onderdeelnaam" voor u in als ik het goed begrepen heb) op de bovenste regel

en vervolgens de knop "Toevoegen".

STAP 2:

In de "Systeemopties" van SolidWorks:

Tabblad "Algemeen"

U moet uw variabele (uw aangepaste eigenschap) declareren als 'aangepaste eigenschap die wordt gebruikt als een componentbeschrijving'.

U zou het moeten zien verschijnen in de vervolgkeuzelijst.

STAP 3:

In de structuur voor het maken van assembly:

1- Klik met de rechtermuisknop op de kopconstructie

2- Boom weergave

3- Vink "Toon componentbeschrijvingen" aan

montrer_les_descriptions_du_composant.jpg
7 likes

Ik denk niet dat het maken van een configuratie uitsluitend voor de naam van het onderdeel een goede oplossing is. Aan de andere kant is het naar mijn mening verstandiger om de configuratie "standaard" te hernoemen naar de naam van het onderdeel. Maar deze methode houdt in dat je het werk 2 keer moet doen. Wijzig de naam van de configuratie en vul de gegevenstoewijzing in. Als de ene handmatig wordt gewijzigd, moet u er ook aan denken om de andere te wijzigen.

Ik ben geïnteresseerd in de methodologie voor bestandsnaamgeving, kunt u mij meer vertellen: 123_456_789_A.SLDPRT

En hoe heten uw ASM- en DRAW-bestanden? En welke oplossingen heb je voor het plannummer?

Bedankt