Ai van te veel scannen

Hoi allemaal

Mijn probleem is het volgende: op de bijgevoegde foto heb ik een scan gemaakt met een 3D-schets voor het traject, ik wil een ronding (groen) hebben in plaats van een rechte lijn (rood).

Het profiel (in blauw) gaat 2 windingen om een cilinder heen.

Heeft iemand een idee hoe ik het moet doen.

Bij voorbaat dank en eet smakelijk.

circuit_clim.jpg

Hallo

Kunt u ons uw 3D-schets van het traject laten zien?

1 like

Hallo

Logischerwijs moet je een gebogen baan hebben om het profiel een curve te laten volgen.

Daarna kun je andere functies dan vegen gebruiken, zoals bijvoorbeeld opwinden.

Het hangt er allemaal vanaf of het een opgerold plaatwerk is dat je daarna moet uitvouwen of dat het niet uitmaakt.

Bijgevoegd is mijn schets, die heel eenvoudig is.

Ik ga naar de opwindfunctie kijken en ik hoef niet uit te vouwen.

Bedankt

circuit_clim_1.jpg

Waarom "rond" je je schets niet af en tekent je een vorm zoals je wilt (waarbij je de afmeting van 220 hebt) in plaats van de twee parallelle segmenten?

2 likes

Ja Martvy, maar hoe kan ik de ronding van mijn cilinder respecteren.

Uiteindelijk heb ik het idee van Martvy overgenomen door een constructieschets te maken van de cilinder waarop het onderdeel is gewikkeld.

Hierdoor kon ik de positie van mijn rondingen beperken, zie foto.

Nou, ze is niet helemaal beperkt, maar dat is voldoende.

Dank u allen.

circuit_clim_2.jpg

Ik dacht meer aan schetsbladen. Maar ik heb het net geprobeerd en het werkt niet....

Als je je niet druk wilt maken over de schets, hoef je alleen maar wat bladeren in de hoeken te leggen.

Voor de 2 binnenste hoeken moet de straal van de filet gelijk zijn aan de helft van je kleine segment en voor de 2 buitenste hoeken moet de straal van de filet gelijk zijn aan de helft van je grote segment.

Hier heb ik het plat gedaan, maar het zal werken op uw model.

Bijgevoegde afbeelding

exemple.jpg

Hallo Freeman_83,

Sorry maar het werkt niet, mijn profiel is niet zomaar een gerecht, het is een U.

We kunnen verlof aan de binnenkant geven, maar niet aan de helft, en aan de buitenkant niet.

Fijne dag.

Vriendelijke groeten.

Oké, het is een U.

Het is normaal dat het niet werkt. Je moet rekening houden met de dikte van je U.

Kijk naar mijn voorbeeld. Wees voorzichtig, je zult de vakantie in 4 verschillende fasen moeten doen door 4 sets van 2 bladeren van binnenuit te doen.

exemple.jpg