Hulp bij het modelleren van een onderdeel

Hallo

Ik vraag uw hulp bij het modelleren van een meubelpols.

Om je snel in de juiste context te plaatsen: in het kader van mijn opleiding tot meubelmaker heb ik een ladekast  uit de 18e eeuw gereproduceerd. Ik wil nu  zijn messing beslag maken. En hiervoor zou ik graag een 3D-print van de polsen willen maken om een model te hebben om te reproduceren in een messing gietstuk .

Ik had een paar jaar geleden de kans om solidworks te gebruiken in de schoolomgeving. Ik voel me op mijn gemak met de basis van deze software, maar ik ben een beginner. En na een paar uur van mislukte pogingen, droog ik het modelleren van dit handvat op.

Ik zal u de details van mijn mislukte pogingen en de verschillende spontane benaderingen besparen.  Uiteindelijk weet ik niet hoe ik mijn zoektocht en informatie moet formuleren om mijn problemen op te lossen. Het lijkt makkelijker om je te vragen hoe je deze pols zou modelleren. Ik weet zeker dat het je heel eenvoudig zal lijken.

U vindt een foto in de bijlage.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Julian

dscf36515.jpg

Merk op dat ik problemen heb met de pols zelf. Geen probleem voor decoratief plaatwerk en kogels 

anticstore-large-ref-48593_09.png

Goedenavond

Vergis je niet, het is niet extreem eenvoudig ;-)  ;-)

Zo zou ik bij de eerste lezing, zonder meer dan dat te hebben nagedacht , zeggen: werk aan de ene helft en maak een symmetrie.

1. Een revolutiebaas voor het juiste onderdeel
  2. een afgevlakte basis met reliëf voor het gebogen deel.
  3. Een symmetrie om af te maken.

Ik zal ernaar kijken en ik neem contact met je op ;-)

Vriendelijke groeten

Dat stelt me een beetje gerust:) 
Ik vroeg me af of het mogelijk is om de diameter van een cirkelvormig profiel met twee bochten te geleiden?

Hoe maak je een gebogen buis met variabele diameter?

commode-malouine-acajou_2.jpg
1 like

Goedenavond

Hier is een blik op wat er mogelijk is.

Ik heb het eenvoudigste deel gedaan, dat is de 1e van mijn vorige bericht

Aan de andere kant, is het om alleen de vorm te maken of is het om achter het stuk te produceren?

projet_sans_titre_2.jpg

Het doel zou zijn om een 3D-geprinte kopie te maken om een model te hebben om te kopiëren en zandgieten te doen.

1 like

Hallo

In jouw geval, tenzij je al zandmallen maakt (wat vrij zeldzaam is voor meubelmakers  ;-)   ), zou je liever verloren-was gieten , wat een betere precisie en een betere oppervlakteafwerking geeft, wat het polijsten erachter vergemakkelijkt. Het is  ook veel gemakkelijker te implementeren.

Vriendelijke groeten

Goedenavond 

Ja, het is mogelijk om de diameter door twee verschillende curves te geleiden. Daarna zou het ook mogelijk zijn om te overwegen om het handvat in verschillende fasen te doen. Ik zou kunnen proberen om te kijken als je wilt! 

Vriendelijke groeten 

Graag!

Het echte handvat bestaat uit 3 delen (waarvan er één twee keer wordt gebruikt):
- de decoratieplaat
- de "nagels"
- het handvat zelf

Wil je het principe behouden of gewoon een stuk uit één stuk maken?

Ik begin nog steeds met een 3-delig model, dat ik na montage zal exporteren.
Voor nagels is het een simpele omwenteling met een gat.
Voor de plaat is er symmetrie, dus trek slechts de helft van het onderdeel over en maak aan het einde een algemene symmetrie. Het is een "eenvoudige" extrusie, misschien om in meerdere keren te doen om niet te complexe schetsen te hebben.
Voor het handvat nog een symmetrisch stuk, dus we doen de helft en dan een symmetrie. Over het algemeen is het een onderdeel van revolutie (voor het centrale deel), een geveegde gladstrijking (voor de conische fitting die de "assen" gaat vinden die de spijkers binnenkomen) en een revolutie voor de assen.

2 likes

hier is uw deel onder SW 2017

Opzij zetten is voor het principe: let op de buigradius, vooral in volume 

Zie bijgevoegd bestand 

@+ ;-)

poignet_meuble_malouin.sldprt
5 likes

Heel erg bedankt voor deze tips. Dankzij deze kleine hulp ben ik erin geslaagd om het handvat te modelleren. Ik had er niet aan gedacht om revolution en swept smoothing te mengen. 

Nogmaals bedankt!

1 like

Hartelijk dank GT22!! Geweldig dit stuk!