Hulp bij het modelleren van een onderdeel

Hallo

Ik vraag uw hulp bij het modelleren van een meubelpols.

Om je snel in de juiste context te plaatsen: in het kader van mijn opleiding tot meubelmaker heb ik een ladekast  uit de 18e eeuw gereproduceerd. Ik wil nu  zijn messing beslag maken. En hiervoor zou ik graag een 3D-print van de polsen willen maken om een model te hebben om te reproduceren in een messing gietstuk .

Ik had een paar jaar geleden de kans om solidworks te gebruiken in de schoolomgeving. Ik voel me op mijn gemak met de basis van deze software, maar ik ben een beginner. En na een paar uur van mislukte pogingen, droog ik het modelleren van dit handvat op.

Ik zal u de details van mijn mislukte pogingen en de verschillende spontane benaderingen besparen.  Uiteindelijk weet ik niet hoe ik mijn zoektocht en informatie moet formuleren om mijn problemen op te lossen. Het lijkt makkelijker om je te vragen hoe je deze pols zou modelleren. Ik weet zeker dat het je heel eenvoudig zal lijken.

U vindt een foto in de bijlage.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Julian

dscf36515.jpg

Merk op dat ik problemen heb met de pols zelf. Geen probleem voor decoratief plaatwerk en kogels 

anticstore-large-ref-48593_09.png

Goedenavond

Vergis je niet, het is niet extreem eenvoudig ;-)  ;-)

Zo zou ik bij de eerste lezing, zonder meer dan dat te hebben nagedacht , zeggen: werk aan de ene helft en maak een symmetrie.

1. Een revolutiebaas voor het juiste onderdeel
  2. een afgevlakte basis met reliëf voor het gebogen deel.
  3. Een symmetrie om af te maken.

Ik zal ernaar kijken en ik neem contact met je op ;-)

Vriendelijke groeten

Dat stelt me een beetje gerust:) 
Ik vroeg me af of het mogelijk is om de diameter van een cirkelvormig profiel met twee bochten te geleiden?

Hoe maak je een gebogen buis met variabele diameter?

commode-malouine-acajou_2.jpg
1 like

Goedenavond

Hier is een blik op wat er mogelijk is.