Zwracam się do Państwa z prośbą o pomoc w modelowaniu nadgarstka mebla.
Dla porównania: w ramach szkolenia z stolarstwa odtworzyłem komodę z XVIII wieku. Chcę teraz zrobić jego mosiężne okucia. I w tym celu chciałbym wykonać wydruk 3D nadgarstków, aby mieć model do odtworzenia w odlewie mosiężnym .
Kilka lat temu miałem okazję korzystać z solidworks w środowisku szkolnym. Czuję się komfortowo z podstawami tego oprogramowania, ale jestem początkującym. I po kilku godzinach nieudanych prób wysycham modelując tę rączkę.
Oszczędzę Wam szczegółów moich nieudanych prób i różnych spontanicznych podejść. W końcu nie wiem, jak sformułować moje poszukiwania i znaleźć informacje, które rozwiążą moje problemy. Wydaje się, że łatwiej jest zapytać Cię, jak byś podszedł do modelowania tego nadgarstka. Jestem pewien, że wyda ci się to niezwykle proste.
Nie dajcie się zwieść, to nie jest strasznie proste ;-) ;-)
W ten sposób, przy pierwszym czytaniu, nie zastanawiając się nad niczym więcej , powiedziałbym, że należy pracować nad jedną połową i ustalić symetrię.
Szef rewolucji dla właściwej części
Wygładzona wklęsła podstawa dla zakrzywionej części.
W Twoim przypadku, chyba że robisz już foremki do piasku (co jest raczej rzadkością u stolarzy ;-) ), wolałbyś wykonać odlewanie w wosku traconym , które zapewnia lepszą precyzję i lepsze wykończenie powierzchni, co ułatwia polerowanie z tyłu. Jest też znacznie łatwiejszy do wdrożenia.
Tak, możliwe jest poprowadzenie średnicy za pomocą dwóch różnych krzywych. Następnie można również rozważyć wykonanie uchwytu w kilku etapach. Mógłbym spróbować popatrzeć, jeśli chcesz!
Prawdziwy uchwyt składa się z 3 części (z których jedna jest używana dwukrotnie): - talerz dekoracyjny - "Gwoździe" - sam uchwyt
Czy chcesz zachować zasadę, czy po prostu zrobić jednoczęściowy element?