Solidworks hulp bij boten

Bjr Ik maak een boot op solidworks en als ik mijn gladstrijken moet doen om het eerste oppervlak van de boot te maken, krijg ik te horen dat het niet mogelijk is, kun je me helpen

Boot.SLDPRT (98.0 KB)

Hallo
Blijkbaar een bestand gereserveerd voor bezitters van de 2023-versie. Voeg bij voorkeur een x_t bestand toe.

2 likes

Ik kan het niet, het legt me dat op
image

Hallo Lenny
Probeer dan "iges". Het onderdeel moet stevig zijn voor export x_t. Als het oppervlakken en/of wireframe zijn, wordt er een wisselformaat gebruikt.

3 likes

:frowning:

image

Maar gezien de grootte van het bestand zit er niet veel in

1 like

Een simpele screenshot kan soms al genoeg zijn en is voor iedereen beschikbaar.

1 like

Ja, maak een foto tijdens het gladstrijken

1 like

Gladstrijken zou zonder problemen moeten werken. Maar je moet het volume kiezen. Als je aan de oppervlakte wilt blijven, zet je de bovenste lijn van elke sectie in stippellijnen (constructie)

1 like

Je hoeft alleen maar volumetrisch te zijn ???

Het is niet nodig om langssecties te gebruiken
image

Alleen de transversale schetsen

2 likes

Een geleidingscurve is niet nodig. Voorlopig

1 like

Hoeft u dit alleen maar te selecteren?

Nee. Dwarsdoorsneden. Rechthoeken

1 like

ah...

en voorlopig geen gids

2 likes

Je moet hier alle doorsneden plaatsen
image

2 likes

Hallo

Om te beginnen werken we nooit aan een hele romp, maar aan een halve romp voor boten.
Hier is een link van modelbouwers die je kunnen helpen (zelfs als het fusion 360 is, is het principe hetzelfde)

Je vorm van de paren lijkt te rechthoekig naar mijn smaak^^
Als het alleen het oppervlak is dat tussen de 2 blauwe lijnen van mijn vdd ligt, moet je door de andere lijnen in aanbouw gaan, anders zal het proberen je rechthoeken te gebruiken, wat noodzakelijkerwijs een begripsprobleem voor de software vormt.
Ook om te weten dat bootrompen en ZW, in het algemeen loopt het slecht af ^^

2 likes