Na een project voor het opzetten van een bedrijf, moet ik een website maken met verschillende producten. Deze verschillende producten ontwerp ik via Solidworks. Ik heb in totaal 18.000 afbeeldingen om te genereren.
Ik ben dus op zoek naar een oplossing zodat ik deze beelden zo snel mogelijk kan genereren.
Hier is mijn vraag:
En is het mogelijk om een Solidworks-bestand (met de naam X) aan te maken en afhankelijk van dit bestand zelf een of meer afbeeldingen (ik heb het niet over tekenen) te koppelen? Dat wil zeggen dat als ik het Solidworks-bestand wijzig, de afbeelding die aan dit bestand is gekoppeld, automatisch wordt gewijzigd en bijgewerkt.
Nog één ding... Als ik deze map kopieer (Solid File + Img), is de nieuwe afbeelding afhankelijk van het nieuwe bestand en niet van het oude.
Samenvattend:
Ik wil een X-map hebben met een Solidworks X-bestand en een X-afbeelding, afhankelijk van dat solidworks-bestand.
Als iemand me een tip zou kunnen geven (als die bestaat) zal het me echt passen, want het uitbrengen van 18.000 afbeeldingen kost me echt veel tijd, en ik heb geen andere oplossing.
Wat is het type afbeelding? renderen van bestanden of een eenvoudig JPG-pictogram van een isometrische weergave?
de oplossing om te vergemakkelijken zou een batch-converter zijn die de 3D neemt en deze direct opslaat in een jpg-tiff-formaat enz. door een regel alleen op het onderdeel en de assemblage toe te passen, maar niet op de 2D
Selecteer map en submap en sla op de bestandslocatie op.
Mogelijk hebt u een macro nodig die ervoor zorgt dat wanneer u uw Solidworks-bestand opslaat, de afbeeldingen die u nodig hebt in de juiste mappen worden gegenereerd.
Dit zijn JPEG- of PDF-bestanden (een weergave van het object in 3D renderen)
Ok, maar hoe werkt de batch converter eigenlijk? Het maakt de automatische link tussen een afbeelding en een solide bestand, toch? Dus als ik 3 verschillende weergaven heb, heb ik 3 verschillende bestanden nodig, toch?
Dat wil zeggen dat het de afbeelding opslaat waarop het originele bestand is opgeslagen?
Hallo Phillipes, denk je dat het mogelijk is? Ik weet niet eens wat een Macro is ...
Ik vertel iedereen dat de bestanden allemaal zijn gemaakt, ik moet eigenlijk 3 weergaven maken voor elk bestand, met 3 verschillende texturen.
Als we rechtstreeks vanuit de bestanden zouden kunnen werken, zou het goed zijn, of ik heb alle refaires met de afbeeldingslinks nodig. Het zal in ieder geval sneller irriteren dan een afbeelding één voor één vrijgeven... ^^
Ik heb net gekeken naar de "solidworks task scheduler", ik kan alleen "bestanden converteren".
Ik geef aan dat het Solidworks-bestand is gemaakt, maar niet de afbeeldingen. Elk bestand moet 3 verschillende textuurbestanden ontwerpen en elke textuur heeft 3 verschillende weergaven.
De integratietool ziet er goed uit. Enige kleine vraag: Om de afbeeldingen uit te voeren in relatie tot een oriëntatie moet ik een standaardweergave kiezen (Top; Links etc) toch?
Want anders zal ik mijn eigen opvattingen moeten creëren, en als de stukken veranderen...
Laatste vraag, de tool "Visiative Integration", moet je deze kopen? Hoe het te verkrijgen? Omdat ik momenteel in de studentenversie ben, omdat ik de software alleen voor mezelf gebruik. Ik koop de Solidworks-licentie zodra ik mijn activiteit start en de eerste afbeelding op het net uitzend.
De zaken zijn inderdaad complex. Dan is er de oplossing om het zelf te doen... Het zal erg lang duren, en het is mogelijk dat ik ook fouten zal maken (omdat je hetzelfde doet, verlies je de aandacht...)
Toen informeerde ik net naar de Solidworks-licentie, blijkbaar is het van 6000 tot 10 000 €... Ik heb een website die me 5000 € gaat kosten om te beginnen, ik zie mezelf geen 6000 € in een licentie stoppen.
Dus ik vraag me af of ik niet van software ga veranderen (goedkoper), want ik heb inderdaad niet het gebruik van de hele Solid-interface. Ik gebruik alleen de modelleringsinterface...
Alles wat simulatie is, productiebeheer... enz., ik gebruik het niet. Bovendien zijn de gemaakte objecten stenen objecten, en de tolerantie is +/- 1 mm, dus als de software niet zo nauwkeurig is als Solidworks, maakt het mij niet uit...
@guillaume.salazard in 3D-software die het mogelijk maakt om te modelleren, kan een Bender-oplossing zijn (meer in het ontwerpgenre) zou het mogelijk maken om aan dit soort criteria te voldoen.
Ik denk dat voor het uiterlijk van de Xthousand stukjes door het doorlopen van een materiaalconfiguratie (zoals steen/brons/hout) het foutenpercentage zou verminderen. Maar de weergave zou alleen op de laatst opgenomen positie zijn.
Dus door een taakplanning op een bestand te starten:
FotoView-renderings plannen
PhotoView-renderings plannen:
Klik in SOLIDWORKS op Rendering plannen (werkbalk Rendering Tools).
Stel de bestandsnaam en map in.
Stel de waarden in voor Begintijd en Begindatum of kies ervoor om de taak te starten nadat de vorige taak is voltooid.
Klik op Instellingen om een alleen-lezen lijst met documenteigenschappen en uitvoerinstellingen weer te geven.
Of een taakplanning op basis van een macro (en daar zouden andere zeer getalenteerde collega's hoe ze moeten antwoorden) die de actie op een bestand zou uitvoeren, en die dankzij het takenschema op een hele map zou worden herhaald
Dank je wel Gérald. Daar ga ik naar kijken. Alleen als ik van software verander, kan ik de foto's die zijn gemaakt met de Solidworks Educational Version niet gebruiken.
Ik zoek het nog wel uit, want als Solid bij de start maar 6000 euro kost en niet elk jaar, kan het interessanter zijn dan elk jaar 1500 euro betalen voor een ander. Ik zal erover nadenken.
De taakplanner van SW is alleen compleet in de Pro- of Premium-versie, in de standaardversie is het nutteloos (of bijna).
SW is minimaal 6000€ voor de aankoop van de licentie en vervolgens ongeveer 1500 per jaar voor onderhoud (wat niet essentieel is als je weet dat je niet in versie hoeft te upgraden).
Dan zal er nooit een link zijn tussen de gegenereerde afbeelding en het originele bestand.
Een goede werkwijze (onafhankelijk van de software) is om de 3 weergaven in elke ruimte op dezelfde manier te benoemen. Om de 18000 afbeeldingen te genereren kan ik alleen de macro zien (open de kamer, kies het 1e materiaal, bel weergave 1, exporteer de afbeelding, bel weergave 2 enz., sluit de kamer). Dit is min of meer haalbaar, afhankelijk van de software.
Het idee van Gérald laat zich niet weggooien: tussen het betalen van een groot bedrag om een fabriek te kopen die slechts één keer zal worden gebruikt en het nemen van "bijna" gratis software en het in dienst nemen van een tijdelijke werknemer/het nemen van een dienstverlener. De rekensom moet worden gedaan