Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum, ik kom een beetje dringend....
Ik zit in het laatste jaar van STI2D met de optie van ITEC in mijn laatste jaar, dus ik doe mijn project dat coef 12 is voor het baccalaureaat. Ons project bestaat uit het maken van een systeem om een bewakingscamera te laten bewegen voor een groter actieveld.
Grofweg zul je dus een vaste rail moeten gebruiken, met een soort verrijdbaar trolleytje dat zich dankzij een motoriseringssysteem langs de rail vertaalt.
Mijn onderdelen zijn klaar (SolidWorks) en normaal correct, maar ik had geen tijd om de 3D-mecha-sim te doen, ik zou geen tijd hebben om de volledige prototyping te doen omdat het printen van mijn 3 onderdelen duur en lang gaat duren (juist, dat heeft maar één kans om te printen vanwege de grootte van de onderdelen) wat betekent dat ik de montage niet kan doen en Dus maak het project af.
Dan komt mijn verzoek om hulp, hoewel ik dat niet graag doe, voor het ontwerp van mijn stukken: laat me het uitleggen
Tijdens dit project zullen we alleen prototyping kunnen doen met een 3D-printmachine, maar we moeten nog steeds doen alsof we deze onderdelen in massa gaan produceren. Wegens gebrek aan tijd om deze stap correct uit te voeren en door een onoplettendheid van mijn kant (en 1 week vanaf het einde) zou ik graag hulp willen hebben bij de fabricagemethode van de onderdelen die ik heb gemaakt (zie bijlagen)
Of het nu gaat om spuitgieten, machinale bewerking etc... Ik moet de meest geschikte methode vinden voor mijn stukken en idealiter in welk materiaal ik ze moet maken.
Dus hier is als je me advies kunt geven en me kunt helpen dit deel van mijn project te bepalen, ik zal erg dankbaar zijn, wetende dat ik het in 1 week moet doen, en het is...
Bij voorbaat dank voor je hulp, en excuseer me als ik off-topic ben, ik weet niet waar ik deze vraag moet stellen, en aangezien ik haast heb... Hier
Ik moet de omgekeerde T-rail, de slede en de motorsteun doen.
De rail is 2 meter lang en ongeveer 10 cm breed
De trolley is 19cm lang
(Pardon, ik kon alleen schermen doen en ik had geen tijd om de trolley alleen te doen)
capture.png2_.png