Hulp bij het reproduceren van een onderdeel

Hoi allemaal

Ik wil dit deel reproduceren op Solidworks. Gezien de complexe vorm heb ik verschillende tutorials aan de oppervlakte bekeken, maar ik kan niet begrijpen waar ik moet beginnen met bouwen of wat de "juiste" tools zijn waarmee ik mijn doel kan bereiken.

Ik heb er een aantal dagen naar gekeken, zonder echt een bevredigend resultaat te krijgen.

Ik dacht dat een mogelijke methode was om eerst de complexe vorm te maken, d.w.z. de "dop"  van het onderdeel (het onderste deel op de 1e foto).

Maar ik zie niet echt hoe en ik moet toegeven dat alles in mijn hoofd verwarrend is.

Ik hoop dat je me verder kunt helpen.

Bij voorbaat dank.

Hallo

Geef ons enkele beoordelingen

Zet een liniaal op de foto's (foto 4 om in ieder geval de diameter te weten)

de dikte van het doek, de diepte van de uitsparingen, enz

voor dit stuk zal ik vertrekken voor mijn deel +

op een half stuk omdat er symmetrie is

en op het vlakke deel in massief 

en zal eindigen in het oppervlak

voor het hoedengedeelte zoals je zegt

Laat ons zien wat je al hebt gedaan

Plaats uw bestand

@+ ;-)

1 like

Bedankt voor het antwoord GT22.

Ik voeg het bestand toe

Ik ben op dit punt:

Ik heb eerst een volumebody gemaakt die de algehele vorm weergeeft.

Ik heb toen geprobeerd om twee geprojecteerde rondingen te maken om te proberen de complexe vorm ("de hoed"), een spline en een cirkel te maken, een van hen is maar half getekend.

Ik zit een beetje vast op dit niveau omdat ik deze twee rondingen niet kan vullen om een oppervlak te vormen en het te verbinden met de volumevorm die ik in de eerste plaats heb getekend.

Welke functies moet ik gebruiken? Gevuld oppervlak, randoppervlak?

Ik bevestig een paar zijden van het object om je een idee te geven.

Bedankt dat je me hebt geholpen om duidelijk te zien, want de tijd die ik aan dit stuk besteed, wordt nogal waanvoorstellingen...

test2.sldprt

Hallo

Persoonlijk heb ik weinig kennis van Solidworks...

Maar om een bestaand onderdeel te reproduceren, zou het naar mijn mening het beste zijn om over te schakelen naar speciale software (bijvoorbeeld Geomagic Design X, dat profiteert van gateways naar Solidworks)

Een plug-in voor SW exsistte ook.

Dank je wel Rodalord.

Uw oplossing vereist een 3D-scan, wat mij een zwaar geschut lijkt in vergelijking met dit onderdeel. Ik weet zeker dat deze niet zo ingewikkeld is om te modelleren voor iemand die een goede kennis van het oppervlak heeft (wat niet mijn geval is).

Bovenal mag het gereproduceerde onderdeel niet volledig exact zijn van het originele onderdeel. Er is dus een mogelijke interpretatiemarge.

Ik dien een .sldprt-bestand in waar ik er uiteindelijk in geslaagd ben om twee oppervlakken te krijgen die de hoed vormen. Ik zit echter een beetje vast aan deze twee oppervlakken. Ik kan de ruimte ertussen niet opvullen. Noch om het als een volume om te zetten.

Een kleine snee in de duim die me vooruit zou kunnen helpen?

Bedankt.

test2.sldprt

Niemand? :(

Anders, in plaats van je leven te verpesten, waarom creëer je dan geen gemakkelijkere kamer om dezelfde functie uit te voeren??? In plaats van te zoeken naar een oplossing voor je probleem, kijk of je er niet omheen kunt! (bijv. kijken of je de uitsparingen kunt verwijderen en of je de delicate zijkanten kunt verkleinen of zelfs verwijderen!?)

Vriendelijke groeten

2 likes

Na een beetje aan je stuk te hebben gewerkt, lijkt het mij dat er enkele inconsistenties zijn tussen de blauwe en groene delen

Bij het overnemen van je dossier idem dito

Hier is de afbeelding van het volumeprofiel via de geëxtrudeerde oppervlakken via de Surface Intersection-tool

evenals een extrusienaaf om de leegte van uw oppervlakken op te vullen

een verheffing van materie in +

@+

2 likes

Hoi davebixby

+ Nieuws

+ mensen

= + probleem ;-)

@+ ;-)

2 likes