Hulp bij de productie van mechanische uurwerken

Hoi allemaal

Ik ben zo vrij om naar u toe te komen omdat ik op zoek ben naar advies of een oplossing om een mechanisch uurwerk te maken. Ik heb verschillende soorten beperkingen geprobeerd, maar niets hielp.

Ik wil een handrembeweging voor auto's maken, met een ankerpunt van de hendel voor de rotatie ervan en een onderdeel dat aan de hendel is gekoppeld maar hoger op het onderdeel, dat een veer duwt om weerstand te simuleren.

Maar als ik de standaardbeperkingen uitvoer, is het systeem volledig beperkt en beweegt het niet meer. Ik zie helemaal niet in hoe ik dit moet doen.

Ik zet je wat foto's in de hoop dat dit zinvol is

Inactieve versie:

Version au repos

Actieve versie:

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden

Ik denk dat in de "actieve" positie het deel dat in blauw was een coaxiale verbinding heeft met de horizontale staaf, dus het is normaal dat er geen vrijheidsgraad meer is.
Er zou een scharnierende schakel nodig zijn aan de kop van de stang.

2 likes

Ik realiseer me dat ik de gewenste beweging niet echt heb uitgelegd

In de actieve versie duwt het deel dat in het blauw is het blauwe deel van de restversie horizontaal en dat schuift op de schroef (de veer wordt niet getoond maar deze is op de schroef geplaatst)

De schroef zit vast in het blok aan de linkerkant dat geperforeerd is

De hendelbevestiging is de rotatie aan de onderkant van de actieve blauwe versie.

@stefbeno: voor u moet de schroefverbinding bij het blauwe deel (actieve versie) cruciaal zijn.

Ik vond een voorbeeld van beweging op deze video: https://www.youtube.com/watch?v=kv0FTpRLFMY op ongeveer 7.05 min.

Dus, gezien de video, vooral rond 1'23 (we kunnen zien dat de stengel een paddestoelvormige kop heeft en niet wordt geleid), moet de n°1 staaf, naast glijden, in staat zijn om in een verticaal vlak te oscilleren ten opzichte van het karkas.

Vanuit het oogpunt van modellering/realisatie gaat het om het maken van een verticale langwerpige in de kamer waar de staaf momenteel is ingebed en het beperken van de as van de staaf op het centrale punt van deze langwerpige.

1 like

Ok ik begrijp het, helaas moet de staaf nr. 1 vast staan en niet bewegen, het is deel 2 dat op de 1 glijdt en het wordt door 3 geduwd. Inderdaad, ik begreep net dat in de video de schroef niet vast zit, maar beweegt door middel van een rubber.

Als ik het goed begrijp, moet kamer 1 een lichte verticale "speling" hebben? zoals in de video.

En dan een beperking maken op een punt om een rotatie mogelijk te maken?

Hallo @Stefbeno

Als ik me verdiep in het ontwerp van de video, hoef ik alleen maar een rond gat te maken (het gemakkelijkst te bewerken) en de diameter van de as (die een kleinere diameter heeft dan het geleidingsgat) raakvlak te leggen met de rand van het gat. Dit geeft je een articulatie die heel dicht bij het echte leven en het fysieke model ligt dat in de video te zien is.

Wat denk je?

Vriendelijke groeten

@Beloute: je hebt alles begrepen over wat blokkeerde. Waarom aandringen op blokkering van deel 1?
Voor het modelleren maakt u ofwel een punt in het midden van het gat en beperkt u de as van deel 1 op dat punt, of u past de @Zozo_mp methode toe.

@Zozo_mp: Het is een manier om dingen te doen, maar ik ben op mijn hoede voor de beperking van tangentie, die soms grappig is en kan omslaan.
Het is waar dat de langwerpige misschien een beetje rijk is als oplossing gezien de hoekverplaatsing.

Dank u voor uw antwoorden!

Qua verspaning zal het heel eenvoudig zijn, het is 3D-printen, dus ik kan het me veroorloven om de vormen te maken die ik wil.

@Zozo_mp: dat ik je idee begrijp, zou de as (deel 1) raken aan de rand van het geleidingsgat van deel 2 (de as die er doorheen gaat)? En inderdaad, de diameter van kamer 1 is inderdaad kleiner dan die van kamer 2

@Stefbeno: Deel 1 is in het blok aan de linkerkant geschroefd , dus het is onmogelijk om mobiel te zijn. Of bevestig de as aan de andere kant van hetzelfde blok.

Ik zal dat morgen proberen en ik zal het je nog een keer vertellen als het ooit gebeurt.  ;)

Nogmaals bedankt.

Je zegt: "deel 1 wordt in het blok aan de linkerkant geschroefd" maar het wordt toch ook in kamer 2 geschroefd?
In dit geval kan het niet werken. Vergeet niet de veer rondom deel 1 die op het linker blok rust en deel 2.

Waarom wil je absoluut dat kamer 1 gerepareerd wordt?

1 like