Eigenaardigheid hulp bij het schetsen

Hallo @ All en @ All

Na de wijziging van de versie door de hotline naar de 2022, heb ik dit merkwaardige ding.

Hoe verwijder ik " mod-diam ", want zelfs als ik het in de citaattekst probeer te verwijderen, blijft het vastzitten in de schets als de pleister van kapitein Hadhock - duizend poorten!

Ook zie ik de drievlakker die normaal gesproken in een hoek van het scherm aanwezig is niet meer.

Vriendelijke groeten

Hallo
Ik heb dit probleem niet op de 2022 SP5 die ik nu aan het testen ben. Beoordeling met de hotline?
Installatie probleem?

1 like

Hallo

Zou je geen foutmelding krijgen bij het starten van SW die zegt dat het bestand xxxxxx "C:\ProgramData\SolidWorks... ontbreekt?
Omdat uw probleem me doet denken aan een gebrek aan symboolbibliotheek, en waarschijnlijk aan een verloren pad bij het overschakelen van de ene versie naar de andere met een mogelijke parameterimport uit de oude versie.
Controleer of je toegang hebt tot de andere symbolen

5 likes

Hallo Zozo_mp,
Allereerst mijn beste wensen,...
Voor mij werkt het op SW2022 SP4

… Succes.
@+.
AR

Hallo

Dit is mij al overkomen, het symboolbestand wees naar een oude installatie van SW.
Je moet naar de opties/bestandslocaties gaan.

5 likes

Hallo

Voor de drievlakker: option->display->vink "Toon referentiedrievlak" aan.

Voor de tekst denk ik dat SW de symbolen niet meer kan vinden.
Zie optie->Symboolbibliotheek bestands->bestandslocatie als de map aanwezig is en zo ja, als het symboolbestand ook aanwezig is...
Normaal gesproken is de map: c:\ProgramData\SplidWorks\SolidWorks 2022\lang\english

Vriendelijke groeten.

2 likes

Hallo;

Groots! Tonnerre de Brest... Het gips

image

Hier is een link om deze verhalen op te lossen:

dit is een slechte omleiding naar het bestand " Symbol Library File"

voor de falende Trihedron:
Klik op Extra > Opties > Systeemopties > Weergave.
Schakel het selectievakje Referentietrihedron weergeven in of uit en klik vervolgens op OK.

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo
Ik had het probleem en ik heb het bestand "gtol.sym" in deze map toegevoegd:
C:\ProgramData\SOLIDWORKS\SOLIDWORKS 2022\lang\english

Ik vond het beroemde bestand "gtol.sym" in de map van mijn oude versie (in mijn geval was het hier: C:\ProgramData\SOLIDWORKS\SOLIDWORKS 2019\lang\english )

A+
Nicolaas

1 like

Hallo

@Cyril_f helaas heb ik sinds 31 december geen toegang meer tot de hotline (in het slechtste geval zou ik een beroep doen op de dienst na verkoop, vooral omdat ik onafhankelijk van het onderhoud voor deze actie heb betaald.)

@Pierre_S geen foutmelding gaat, alles gaat goed, behalve dat het zet

@A_R Dank u voor uw wensen en uw bericht

@opiep27 Ik heb het pad gewijzigd dat naar de 2022-versie verwijst, maar het verandert niets

@a_eriaud Heel goed nieuws, de referentie trihedron wordt nu weergegeven met uw goede advies

@Nicolas74 het bestand "gtol.sym" zich op de plaats bevindt die u aangeeft in de 2022-ruimte! En ik heb het pad veranderd zodat het naar de 2022-versie verwijst.

Bedankt allemaal voor jullie hulp! We gaan door, we komen er wel.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo @tous
@Zozo_mp soms vergeet je de SW-herstart😜

1 like

Hallo;
@Zozo_mp : Nou, je pleister is vasthoudend!

Het is mogelijk om hier een kleine inschatting te maken van de bestandslocaties:
image

(Waarschuwing: de locatie die op de schermafbeelding wordt aangegeven, is een persoonlijke locatie...)

Zou het niet het makkelijkste zijn om een back-up van het *.sldreg bestand opnieuw te mounten?
Of we kunnen u een kopie van het GTOL-bestand bezorgen. SYM (versie 2022) indien nodig.

→ kijken of je geen directory hebt "C:\ProgramData\SOLIDWORKS**(2)**....
Dit gebeurt in het geval van een " slechte " verwijdering van de vorige versie (komt steeds vaker voor)

Vriendelijke groeten.

3 likes

Dank je wel @Maclane

Ik kijk er wat beter naar.
Ik wil het GTOL-bestand. SYM (versie 2022) maar ik denk net als jij dat de PB ergens anders is.

Zoals de jongeren zeggen: ik word er echt helemaal van vol

Plukken

1 like

Hier is mijn bestand (Solidworks 2022-formaat)...

gtol.zip (15.2 KB)
(In zip-formaat: het is slechts 167KB maar de server herkent dit formaat niet)
Let op: dit is de Franse versie:
Opslaan in " C:\ProgramData\SOLIDWORKS\SOLIDWORKS 2022\lang\english "

Opmerking: probeer vóór deze manipulatie de hand van Solidworks te forceren door de locatie van het symboolbestand uit de Solidworks-opties te verwijderen, deze laatste zal vragen of u de " standaard " locatie wilt gebruiken.

Vriendelijke groeten.

2 likes

Hallo @Maclane Probleem opgelost

Het nieuwe gtol-bestand veranderde niets en dat is niet voor niets! Het was het pad dat niet goed was, het wees naar 2021 dat het gtol-bestand niet had
Ik was er echter van overtuigd dat ik het op uw advies had veranderd.

Een moment van verbijstering! Gloupss

Het is duidelijk dat, zoals @Lynkoa15 opmerkt, SW ook opnieuw moest worden opgestart :innocent:

Er zijn andere dingen die niet op de juiste plaatsen staan, maar zolang het maar werkt!
Ik zal deze "systeem" -opties herzien als er iets niet goed gaat.

In ieder geval bedankt aan het forum voor het helpen van mij en aan iedereen die heeft bijgedragen aan het oplossen van de PB.

Uiteraard kun je maar één goed antwoord kiezen, dus sorry voor degenen die niet gekozen zijn

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo;

@Zozo_mp , het is (eindelijk) goed nieuws, geen pleister meer dan?
=> Vergeet niet om elke keer dat u een (efficiënte) wijziging aan een optie aanbrengt, een reservekopie te maken van alle Solidworks-parameters...

Terugbellen (indien nodig :d Solidworks:)
image

Zo voorkom je dat je:
"Gros-Jean zoals voorheen, met als extra bonus een grote bult op zijn hoofd..." »
Ja.... met jouw verhalen duik ik weer in mijn oude (hele oude) TinTin
image
:sweat_smile:

Vriendelijke groeten.

1 like