Ik moet een as maken die aan elk uiteinde 2 tandwielen (met ketting) krijgt. Het probleem doet zich voor op het niveau van de RDM (zie bijlage), de krachten om over te brengen zijn erg groot, in feite heb ik een koppel van 33.000 Nm, gecreëerd door een holle naafmotorreductor, en om aan elk uiteinde van de as opnieuw te beginnen. Om het systeem beter te begrijpen, kunt u de bijgevoegde afbeelding zien. (De as is groen gekleurd)
Ik wil graag een beetje hulp of advies over het ontwerp van de as (vooral voor het sleutelgat, om de krachten > de spiebanen te verminderen?), motorisering van de as, is mijn keuze voor het type versnellingsbak goed? Zijn er geen andere manieren van motorisering die meer geschikt voor mij zouden zijn? Of als je opmerkingen hebt, ga ervoor!
Allereerst is het nooit erg goed om direct te trainen. Over het algemeen zijn we maar koppelingen: het vermijdt de "schokken" van het starten...
Voor het aandrijfkoppel van je motor moet je naar het document kijken. van uw leverancier en anders volgens de Ø van de as en de lengte van uw sleutel, wordt deze berekend...
Zozeer zelfs, in de hoop de schmilblic vooruit te hebben geholpen:)
Ik ga de afmetingen van de verloopstukken bekijken, ik denk dat ik er een paar moet nemen met een vrij lange lengte (voor de sleutel), en voor de diameter kan ik niet groter zijn dan 140 mm, want daarna is het onderdeel te zwaar en te duur... Bovendien zijn de gaten in de verloopstukken niet zo groot, degene die ik in gedachten had was 140
Ik laat het je weten als ik een oplossing vind, bedankt
En ik zal een koppeling plaatsen, het is een goed idee :)
-waarom niet de gemeenschappelijke as op de plaats van de grote tandwielen plaatsen en het doen zonder de kettingoverbrenging met een motorreductor met variabele snelheid
- Maak een gemeenschappelijke as met een enkele kettingoverbrenging in een centrale positie en plaats een "klassieke" motorreductor
niet te veel van de rest van de structuur zien, ik denk dat je het wilt draaien
Het probleem met 2 kettingoverbrengingen zal zijn om het exacte aantal schakels aan de 2 zijden met dezelfde spanning te hebben = niet gemakkelijk aan te passen, zelfs niet met automatische spanners
Hier is een update, ik heb de elektrische motorreductor vervangen door een Poclain MP11 hydraulische motor met een dubbele uitgaande as, die aan elke kant met sleutels aan een andere as zal worden gekoppeld. Ik moet een kleine RDM simulatie doen om de krachten te zien die ontstaan door de matten.
Maar ik heb een nieuwe vraag, is de pivot link aan de zijkanten handig? Het beperkt het buigen een beetje, maar verder is het nutteloos, een simpele eenmalige druk zou voldoende zijn?
@Dpusel, Anders hebben mijn leraren het geheel al gevalideerd op het ontwerp, ik ga niet veranderen voor een gemeenschappelijke boom.. Voor de kettingoverbrenging hetzelfde, vertelden ze me dat het in orde is, dus het is prima:)
Ik heb nog 2 weken om alles af te maken, het is niet het moment om alles te veranderen, maar toch bedankt voor het advies, het zal nuttig zijn voor de volgende keer